prøver at blive gravid
Fra : helle

Dato : 09-08-02 07:59

hej
der må være mange herinde, som har en masse gode råd til, hvordan det er
bedst at indstille kroppen til at blive gravid. Har netop været ude for en
"missed abort" og vil gerne være gravid så hurtigt som muligt igen - og
søger alle de gode råd jeg kan få. Det skal lige siges at jeg prøver
følgende allerede:

- ikke for meget kaffe
- ikke mere en en genstand om dagen
- nogle af pillerne fra "kanonkuren" ... nogle homøopatiske mediciner til
bedring af slimhinde og æg
- zoneterapi

men har andre nogen gode råd?

mvh
Helle

Fra : Tomas O.

Dato : 09-08-02 09:30

helle skrev:

SNIP
> men har andre nogen gode råd?

Meditation. Da dit sind har en meget stor indflydelse på hvordan
din krop har det. Slap af. Stress af.

En af de værste ting ved atforsøge og ænske sig noget er at man
bliver stresset. Så derfor er mit råd.: slap af, glem det og så
sker det måske af sig selv.

Jeg hevde en kollega som i sit ægteskab kæmpede i 4 år for at få
et barn Intet hjalp og de fik afslag på et reagensglasbarn.

De flyttede på landet og begge skiftede tilværelse til et liv uden
stress og jag langt ude på landet. 3 mdr senere var hun gravid, nu
har de 3 børn alle lavet efter naturmetoden.

Hvis du er stresset vil din krop 'sige til sig selv' "dette er
ikke et godt miljø at være gravid i"

--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.nyzone.dk/

Fra : Marianne Andersen

Dato : 09-08-02 11:54

Ja slap af og tænk på noget andet så skal det nok komme

Fra : Torben

Dato : 09-08-02 15:35

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> stress og jag langt ude på landet. 3 mdr senere var hun gravid, nu
> har de 3 børn alle lavet efter naturmetoden.

Jeg kan supplere med en beretning fra et af vores vennepar. De forsøgte at
få børn i 10 år, de prøvede ALT herunder kunstig befrugtning.

Efter 10 år accepterede / indstillede de sig på et liv uden børn - og hvad
sker der ! Tjoee, efter ca. 12 måneder føder hun et sund knægt...

Livet er skønt

Hej, og held og lykke !
/Torben

PS. jeg har selv lige fået mit første barn - hun er lidt over 4 uger, og
bare DEJLIG ;)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-08-02 12:51

Hej Helle

helle wrote:
> [...]
> bedst at indstille kroppen til at blive gravid. Har netop været ude for en
> "missed abort" og vil gerne være gravid så hurtigt som muligt igen

Sådan som jeg læser dit indlæg, er dit problem ikke at du har svært ved
at blive gravid.
Efter en spontan abort skal kroppen have lov til at falde til ro i ca. 3
mdr, det var den besked jeg fik på hospitalet efter min spontane abort.
Derefter forsøgte vi igen og 2 mdr senere var jeg gravid med vores ældste.
Så tag det helt roligt, du skal nok blive gravid.

Held og lykke.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Brian K

Dato : 10-08-02 10:02

"helle" <helle@tele.dk> skrev i en meddelelse

> men har andre nogen gode råd?

Hej

ja....dyrk masser af sex

(beklager kune ikke lade være)

Held og lykke med det

Mvh

brian

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 11-08-02 14:54

"Brian K" <brian@nospam.com> wrote in news:aj2l5g$2g34$1@news.cybercity.dk:

> "helle" <helle@tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> ja....dyrk masser af sex
>
> (beklager kune ikke lade være)
>
> Held og lykke med det

Ideen er ikke så dum endda, men lidt mere indviklet hvis jeg ellers husker
ret. Kvindens krop er vistnok indrettet således at man kun kan blive/der er
større chance for at blive gravid i en bestemt periode i forbindelse med
ægløsning. Læs dig frem til hvornår det tidspunkt præcis er (ellers er der
sikkert nogen her på nyhedsgruppen der ved dette).

I mellemtiden, så er det godt med lidt afholdenhed for det øger
koncentrationen af sædceller i mandens sperm.

Men jeg vil tro at din krop - som et andet indlæg også siger - har brug for
lidt hvile. Og tag den med ro! Da jeg fortalte min læge at min kæreste og
jeg arbejdede på at blive gravid sagde han noget med at gennemsnitstiden
for at blive gravid var et år (eller et halvt) - pointen er at det er
rimelig lang tid så I kan ligeså godt tage det med ro.

--ingermarie

Fra : Brian K

Dato : 11-08-02 16:52

"Inger Marie Jakobsen" <im_nospam@brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> I mellemtiden, så er det godt med lidt afholdenhed for det øger
> koncentrationen af sædceller i mandens sperm.

Hej

liiiiiiiiige på det punkt har du ikke ret.

Jo mere manden "river" i dyret eller dyrker sex, jo mere levende bliver
cellerne.

Så hvis i ikke orker at "holde" liv i din mands "celler" så sæt ham til at
"rive i rotten" så meget som muligt.

Mvh
brian

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-02 06:36

> liiiiiiiiige på det punkt har du ikke ret.
>
> Jo mere manden "river" i dyret eller dyrker sex, jo mere levende
> bliver cellerne.

ifølge min bedre halvdels vasektomitest ( ja ja jeg ved godt det ikke er
helt det samme, men testen går jo ud på at tjekke om det er levende sperma
celler)
skal der gå mindst 3 og max 7 dage siden sidste udløsning.... desværre står
der ikke noget om hvorfor...

så en smule afholdenhed er nok udemærket.....
ligesom der er et hav af andre gode råd derude så er der altså et som er
næsten stensikkert....

lad være med at tænke på det... nyd livet og hinanden og indstil jer på at
"kommer det så kommer det, og hvis ikke er det også ok"......
stress er nu engang den værste faktor i denne delikate process

knus sabina

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-08-02 13:05

In article <aj617t$csm$1@news.cybercity.dk>,
"Brian K" <brian@nospam.com> wrote:

> Jo mere manden "river" i dyret eller dyrker sex, jo mere levende bliver
> cellerne.

Når manden afleverer sin portion på fertilitetsklinikken, så skal der
gerne være gået nogen dage siden han sidst "ofrede". Til gengæld skal
det heller ikke være mere en 14 dage siden han sidst fik udløsning.
Dette er naturligvis fordi man gerne vil have så mange friske,
fuldvoksne sædceller som muligt. Får manden udløsning op til flere ange
hver dag, vil der ikke være ret mange levedygtige sædceller i hver
portion.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : helle

Dato : 12-08-02 12:00

> Hej
>
> ja....dyrk masser af sex
>
> (beklager kune ikke lade være)

hmmm, et råd, min kæreste i hvert fald vil synes om...:)

> Held og lykke med det
tak. Vi tager det nu også med ro, og jeg lever et roligt og meget
ikke-stresset liv med meget havearbejde og afslapning og arbejde aldrig
over. Men derfor mener jeg alligevel at en ny graviditet vil være den bedste
medicin for at få mit livssyn positivt igen... ved godt, at sådan burde det
ikke være, jeg burde være glad for livet og min kæreste, vores hus og have
og mit gode job... men en graviditet er altså bare kernepunktet for mig lige
nu...

hilsen Helle

Fra : Gitte Østergaard

Dato : 18-08-02 11:23