Default program til f.eks. http/ftp osv. ?
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 08-08-02 23:56

Hej alle,

i Windows har jeg jo den her liste over alle fil-typer osv. hvor jeg kan
ændre hvilket program jeg vil launche hvis jeg trykker på f.eks. .doc,
http://, osv, osv.

Hvordan ændrer jeg de ting under Linux ? (SuSE 8.0)

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Kent Friis

Dato : 09-08-02 00:08

Den Fri, 9 Aug 2002 00:56:14 +0200 skrev Jacob Saaby Nielsen:
> [...]
>http://, osv, osv.
>
>Hvordan ændrer jeg de ting under Linux ? (SuSE 8.0)

Du er nok nødt til at fortælle hvilken GUI det drejer sig om - eller
skal vi gætte på KDE, fordi det er den der kopierer flest af windows'
uhensigtsmæssigheder.

Mvh
Kent
--
Ny tegning på http://195.54.71.150/~kfr/grafik/
- desværre uden DNS for tiden.

Fra : Martin Dalum

Dato : 09-08-02 05:14

Kent> Den Fri, 9 Aug 2002 00:56:14 +0200 skrev Jacob Saaby
Kent> Nielsen:

Kent> Du er nok nødt til at fortælle hvilken GUI det drejer sig om
Kent> - eller skal vi gætte på KDE, fordi det er den der kopierer
Kent> flest af windows' uhensigtsmæssigheder.

Nu vil jeg ikke lige sige at mime-/fil-typer er en "windows
uhensigtsmæssighed".. Det er da ret smart at man kan associere
bestemte filtyper med bestemte programmer. Men lad nu det ligge...

SuSE bruger KDE 3 som standard-desktop, så jeg går ud fra at det også
er tilfældet her.. Du kan ændre filassociationer ved at åbne "Control
Center", klikke på "File Browsing" og der efter "File Associations". I
denne menu er der et træ over mimetypes.. Så skal du bare finde den
mimetype du vil ændre i.. F.eks. hvis du vil ændre html-sider, så
finder du "text/html" osv..

--
Venlig hilsen / Regards from,
Martin Dalum

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 09-08-02 15:33

In article <863ctozn1p.fsf@webz.dk>, garfield@sunsite.dk says...

> [...]
> denne menu er der et træ over mimetypes.. Så skal du bare finde den
> mimetype du vil ændre i.. F.eks. hvis du vil ændre html-sider, så

Hey

Jeps, jeg så den faktisk igår sent Men tak for hjælpen !

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 09-08-02 15:32

In article <aiutjp$dll$1@sunsite.dk>, leeloo@phreaker.net says...

> Du er nok nødt til at fortælle hvilken GUI det drejer sig om - eller
> skal vi gætte på KDE, fordi det er den der kopierer flest af windows'
> uhensigtsmæssigheder.

Primært KDE, men havde tænkt mig at også prøve Gnome 2.

--
Jacob Saaby Nielsen