MSXML2.XMLHTTP og Charset
Fra : Terje

Dato : 08-08-02 23:50

Hei.
I en asp-side bruker jeg Server.CreateObject("MSXML2.XMLHTTP") til å laste
ned en web-side. Problemet er at norske tegn æ,ø og å ikke støttes. Hvordan
får jeg til det? Nå har jeg søkt høyt og lavt, men kan ikke finne noenting
om dette. Så vidt jeg kan se så har ikke XML 3 noen egen property for dette.
Det er mulig at dette spørsmålet mer hørre hjemme i en xml-gruppe. Jeg kan
forsåvidt like gjerne bruke f. eks. AspHTTP til dette, for der vet jeg at
man kan sette denne verdien, men det hadde vært kjekt å løse dette problemet
likevel.
terje

Fra : Terje

Dato : 09-08-02 09:08

Jeg kan
| forsåvidt like gjerne bruke f. eks. AspHTTP til dette, for der vet jeg at
| man kan sette denne verdien, men det hadde vært kjekt å løse dette
problemet
| likevel.

Jeg må korrigere meg selv : Dette kan man gjøre med AspMail, ikke med
AspHttp tror jeg.
terje

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 09-08-02 09:52

"Terje" <deleteme.terje.hauger@c2i.net> wrote in message
> [...]
> forsåvidt like gjerne bruke f. eks. AspHTTP til dette, for der vet jeg at
> man kan sette denne verdien, men det hadde vært kjekt å løse dette

Problemet er det samme med de danske nationale tegn - hverken XMLHTTP eller
ServerXMLHTTP respekterer tilsyneladende encoding-attributten i XML. Jeg har
lavet en løsning til eget brug, som du muligvis kan tilpasse til eget formål
fra http://212.242.63.122/2002/experiments/xhtmlrequest/

/Tobias

Fra : e-SKape

Dato : 09-08-02 17:02

"Tobias Hinnerup" skrev i en meddelelse
> fra http://212.242.63.122/2002/experiments/xhtmlrequest/

Halløjsa. Hvorfor har du ikke noget domæne? Du kan få gratis ditnavn.lir.dk
hos dyndns.dk.
Og der er fejl i din startside/hjemmeside. Hvis man fjerner 2002/exp... fra
linket ovenfor, kommer man til en fejl 500.1 serverfejl-side.
Fejl i din /asp/experiments.asp-side på line 77
Jeg ved ikke hvad det er for en funktion, men det ser ud til, at du vil
skrive noget på harddisken, et sted hvor du ikke har lov til det. Ændr det i
mappeegenskaber|Sikkerhed

MVH e-SKape

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 10-08-02 06:46

"e-SKape" <sager_(reMoveThisAndtHexEs)svend@hotmailxXx.com> wrote in message

> Halløjsa. Hvorfor har du ikke noget domæne? Du kan få gratis
ditnavn.lir.dk
> hos dyndns.dk.

Har domæne, DNS er nede
Tak for forslaget, ellers

/Tobias

Fra : Terje

Dato : 09-08-02 18:56

Takk for svar. Jeg løser problemet ved å bruke AspHttp. Stabil og fin
komponent.
terje