et eller flere stylesheets?
Fra : Michael Kjærgård

Dato : 08-08-02 21:04

Hvad er smartest?
Ét stylesheet med det hele, eller flere stylesheets, der er mere
målrettet diverse specialiteter på de forskellige sider?
For det første kunne tale, at stylesheetet én gang for alle bliver
indlæst i cachen og så bare er der til den næste side. Men er det
sådan det fungerer?
For det andet kunne tale, at der ikke bliver indlæst overflødig
kode, før der er brug for det, men er den overvejelse mere gangbar
end den ovenstående?
Ved nogen noget?

Michael Kjærgård
http://randerscimbria.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-08-02 02:24

Ren tekst fylder meget lidt så selv om et stylsheet er meget stort
tager der kun et sekund at hente.
Om du skal dele det op kommer an på om du har sider hvor stylen er
forskellig fra fra hvad du ellers bruger. Her kan det give mening at
have forskellige stylesheets da du ellers skulle lave mange
forskellige Klasser og det kan let gå hen og blive noget rod.
Så er der selvfølgelig også det at du måske har forskellige
stylesheets til visning og til udskrift.
Ellers er der ingen grund til at bruge flere forskellige stylesheets
fremfor at have det hele i en.

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 09-08-02 09:42

"Jens Peter Karlsen" skrev ...

> [...]
> give mening at have forskellige stylesheets da du ellers skulle
> lave mange forskellige Klasser og det kan let gå hen og blive

Jeg har kun én side, der adskiller sig i stilen fra de andre.
Den opdeling jeg tænkte på, var mellem fx sider med og uden
tabeller, men ud fra det du skriver, må løsningen være ét
stylesheet til (næsten) det hele, og et andet til den sidste side.
Tak for inputtet.

Michael Kjærgård
http://randerscimbria.dk