vpopmail med apt-get
Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-08-02 18:59

Hey, Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde fejlen i min
sources.list - jeg har behov for vpopmail:

Sådan ser den ud:

deb ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/debian/ stable main contrib non-free
deb-src ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/debian/ stable main contrib
non-free
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib
non-free
deb-src http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib
deb ftp://ftp.innominate.org/pub/pape/Debian woody unofficial

deb http://security.debian.org/ stable/updates main

---

På forhånd tak :)
Michael Andreasen

Fra : Martin Dalum

Dato : 08-08-02 19:16

Michael> Hey, Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde fejlen
Michael> i min sources.list - jeg har behov for vpopmail:

Michael> Sådan ser den ud:

Michael> deb ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/debian/ stable main
Michael> contrib non-free deb-src
Michael> ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/debian/ stable main
Michael> contrib non-free deb
Michael> http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main
Michael> contrib non-free deb-src
Michael> http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main
Michael> contrib deb ftp://ftp.innominate.org/pub/pape/Debian
Michael> woody unofficial

Michael> deb http://security.debian.org/ stable/updates main

Ahh... Det er fordi at vpopmail ikke er med i den seneste udgivede
version af debian.. Den er kun i unstable, som jeg bruger
Det kan du se her: http://packages.debian.org/vpopmail-bin.

Debian er delt op i tre "versioner". stable, testing og unstable.

"stable" er den udgivne, stabile og til tider desværre også out-of-date
version af debian. Fordelen ved stable er at der er CD'er til den og
at den bliver supporteret med hurtige sikkerhedsopdateringer når der
bliver fundet huller i et stykke software.

"unstable" er den version som alle de spritnye pakker kommer i. Her er
der forholdsvist gode chancer for at der er noget der ikke
virker.. Jeg har dog ikke personligt haft nogen problemer med at køre
unstable... Men der er ingen garantier

Til sidst er der "testing". Når en ny version af en pakke har været i
unstable i 14 dage uden "release critical bugs", samt at dens
afhængige pakker ligeledes også har været i unstable i 14 dage eller
at de allerede er i testing, så bliver den kopieret over i testing. Så
testing er altså en semi-bleeding-edge version af debian, som stadig
er testet lidt igennem. De fremtidige planer for testing indebærer
f.eks. at der også bliver udgivet sikerhedsopdateringer til testing,
så det ser rigtigt godt ud.

--
Venlig hilsen / Regards from,
Martin Dalum

Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-08-02 19:32

"Martin Dalum" <garfield@sunsite.dk> wrote in message
> Debian er delt op i tre "versioner". stable, testing og unstable.

Ahhh ok :) Jeg ændrede linierne med stable til unstable - vupti! Nu er
vpopmail her :)

1000 Tak - ikke alene fik jeg løst mit problem - men også lært lidt (meget)

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Martin Dalum

Dato : 08-08-02 20:31

Michael> "Martin Dalum" <garfield@sunsite.dk> wrote in message
Michael> news:86u1m5p671.fsf@webz.dk...
> [...]

Michael> Ahhh ok :) Jeg ændrede linierne med stable til unstable -
Michael> vupti! Nu er vpopmail her :)

OK.. Det var jo godt.. Men hvis jeg var dig, så ville jeg ændre
tilbage til stable igen, nu hvor jeg havde installeret
vpopmail... Hvis man ikke har så meget erfaring med debian, så kan
unstable være en tung pige at danse med Du bør i det mindste ændre
til testing.. Så undgår man de fleste problemer.

Michael> 1000 Tak - ikke alene fik jeg løst mit problem - men også
Michael> lært lidt (meget)

Hehe.. Man lærer jo lidt hver dag når man går igang med noget nyt

--
Venlig hilsen / Regards from,
Martin Dalum