korleis sette størelse på ditt bakgrunns b~
Fra : John_Torvald

Dato : 08-08-02 17:22

Korleis setter du størllesen på eit bakgrunns bilde fks i pixels
eller %????

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : P.N.

Dato : 08-08-02 17:50

Jeg er ikke helt sikker på i hvilken sammenhæng dit spørgsmål er opstået..
Så jeg skyder et svar ud i tågen: % sucks pixels rocks!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-08-02 18:20

Thu, 8 Aug 2002 16:21:34 +0000 (UTC), skrev John_Torvald
<John_Torvald@c2i.net>:

>Korleis setter du størllesen på eit bakgrunns bilde fks i pixels
>eller %?

Kan man ikke, så skal du lave noget z-index, hvor
baggrundsbilledet ligger nederst og det øvrige indhold ovenpå.

Fra : John_Torvald

Dato : 09-08-02 10:07

Hva mener du med z-index???? kunne du ikkje ha skrivet noget som dette her:
bacground-size eller noglet i den dur???

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-08-02 12:25

Fri, 9 Aug 2002 09:07:01 +0000 (UTC), skrev John_Torvald
<John_Torvald@c2i.net>:

>Hva mener du med z-index?

Et simpelt eksempel:
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/zindex.htm>

Her vil du se, at der ligger et billede oven på et andet og at
teksten også er alm. tekst over billedet.

Vis kilde til at se koden.

>kunne du ikkje ha skrivet noget som dette her:
>bacground-size eller noglet i den dur?

Den kode findes ikke, men kan *ikke* sætte en størrelse på et
baggrundsbillede.