command1 og tastetryk
Fra : Thomas Løcke

Dato : 08-08-02 09:19

Hej NG,

Jeg har en knap, command1, som jeg gerne vil kunne trykke på via et
tastetryk. Hvordan gør man det?

Jeg har siddet og luret på noget keycode halløj, men jeg kan ikke rigtig
finde ud af at få overført tastetrykket til knappen.

Nogen der kan assistere?

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Løcke

Dato : 08-08-02 09:42

Lige en uddybning: Jeg kan ikke bruge & tricket i knappens caption, da jeg
skal bruge knap 5 på numpad for at aktivere den - jeg vil helst undgå at
skulle trykke på ALT+5. Ydermere hedder knappen noget helt andet, så at
indsætte et 5 tal i caption er nok ikke det kønneste.

Måske løsningen ligger i noget sendkeys?

Hmmmm..

Thomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-08-02 09:47

"Thomas Løcke" <thomas@responsum.dk> escribió

> Måske løsningen ligger i noget sendkeys?

I din form sætter du KeyPrewiev til true og indsætter følgende kode:

Private Sub Form_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
If KeyCode = 101 Then
Command1.Value = True
End If
End Sub