Tele Danmark bredbånd og Linux
Fra : Bjorn Andersen

Dato : 08-08-02 05:26

Hej

Jeg har forgæves forsøgt at installere både SuSE og Mandrake på en kammerats
maskine, og komme på nettet.

Vedkommende har en Tele Danmark bredbånds forbindelse uden router. Altså kun
modem og filter.

Jeg vælger dhcp.

Der er faktisk ikke det jeg ikke har prøvet.
I Windows skal 2000 have en cd for at lave en opkaldsprofil?? og i XP kan
den selv lave opkaldsprofilen, men ikke i Linux.

Er der nogen der har et forslag?

/Bjørn

Fra : Brian

Dato : 08-08-02 07:13

Kan du sige lidt mere specifikt _hvilken_ bredbåndsløsning det er ?

Nogen af dem har et rent ethernet interface mens andre bruger ppooe.
Hvis det er sidstnævnte kan du kigge på:
http://www.roaringpenguin.com/pppoe
Med ethernet interfacet plejer det bare at spille derudaf uden videre...

Men giv lyd, så kan du helt sikkert finde hjælp :)

/brian

Fra : Bo Simonsen

Dato : 08-08-02 10:15

In article <pan.2002.08.08.06.12.42.634038.19678@it-bakken.dk>, Brian wrote:

> Nogen af dem har et rent ethernet interface mens andre bruger ppooe.
> Hvis det er sidstnævnte kan du kigge på:
> http://www.roaringpenguin.com/pppoe

Hvis han har netexpress, så skal han bruge pppoe, han sagde jo også man
skulle oprette en opkaldsprofil i Win2k..

En anden gang er du ikke sød at kommentere under det citerede?

Bo Simonsen

http://fido.geekworld.dk

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 08-08-02 21:48

Brian wrote:

> [...]
> http://www.roaringpenguin.com/pppoe
> Med ethernet interfacet plejer det bare at spille derudaf uden videre...

Tjaa, jeg skulle såmænd bare læse grundigt på TDC's supportsider. PPPoE
skulle bruges, akurat som du har beskrevet.

Jeg blev bare så irreteret over deres kommentar, at de kun understøttede
Windows at jeg ikke læste det grundigt første gang.

Tak for hjælpen

/Bjørn

Fra : Jan Larsen

Dato : 09-08-02 07:33

En pppoe forbindelse i SuSE8, der går du i YaST2 og under netværk/basis
klikker du på dsl..... rasten kommer af sig selv.
Håber du kan bruge det til noget

Mvh Jan