Java virtuel machine & IE 6 ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 08-08-02 01:56

Jeg har lige geninstalleret min xp - og sidst hentede IE uden
problemer den - for visse sites - nødvendige java virtuel machine.

Men når den prøver at hente den nu, så popper microsofts site frem med
en meddelelse om, at de ikke udbyder dette længere. Tilbage står jeg
med en lang næse - hvor pokker kan jeg så hente den fornødne java
machine henne, så jeg kan læse java'en på visse sites ?

Fra : Madsen

Dato : 08-08-02 02:05

Dr. Ralph skrev:

> [...]
>
> Men når den prøver at hente den nu, så popper microsofts site frem
> med en meddelelse om, at de ikke udbyder dette længere.

Prøv dette indlæg: news:aiokif$26r$1@sunsite.dk
Spørgsmålet er tit oppe i Windows-gruppen selvom det egentlig hører
hjemme i denne gruppe. :)

Madsen.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 08-08-02 02:18

>Prøv dette indlæg: news:aiokif$26r$1@sunsite.dk
>Spørgsmålet er tit oppe i Windows-gruppen selvom det egentlig hører
>hjemme i denne gruppe. :)

OK - tak - det prøver jeg at hente.

Har ellers lige troet, at jeg selv løste problemet ved at hente noget
java machine fra sun side - de hævder da også, den skulle virke med xp
og IE6 - men efter at have installeret den kunne jeg da godt gå ind på
http://www.manutd.com/default.sps hvor der er lidt java - men hver
gang jeg så går ind på sites med java, så bliver min popup menuer og
min musemarkør underlig blinkende og mine skygge på vindues rammerne
blinker helt vildt. Går jeg så over på en site uden java, så er alt
normalt igen - sun har tydeligvist ikke lavet dette stykke software
ordentligt, for min java fungerede fint, da jeg kunne hente java
virtuel machine hos microsoft.

Men nu vil jeg afinstallere dette sun java og prøve dit link.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 08-08-02 02:29

>Men nu vil jeg afinstallere dette sun java og prøve dit link.

Nu har jeg fjernet det sun java lort - og installeret det link du gav
med microsoft javaen - og nu er alt perfekt igen - ingen rysten i
menuen eller noget, når jeg læser java nyheder på manchester united
siden - hvem sagde, at Sun opfandt javaen :) ?

De kan ihvert fald ikke lave noget, der funker med IE6 - måske er det
Microsofts egen skyld, men hvorfor så fjerne deres java virtuel
machine lige pludselig ?

Men tak for linket Madsen !

Er dit Parhelia blvet varmt nu ?
Nåhhh det er OT.

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-08-02 12:43

Dr. Ralph <dr.ralph@solremove.dk> skrev:

>Nu har jeg fjernet det sun java lort [...]
>De kan ihvert fald ikke lave noget, der funker med IE6

Det funker fejlfrit her.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 08-08-02 02:57

Dr. Ralph skrev:

> [...]
> menuen eller noget, når jeg læser java nyheder på manchester united
> siden - hvem sagde, at Sun opfandt javaen :) ?

Tja, du er ikke den første jeg har hørt fortælle at Suns java kører
dårligt på IE 6 og WinXP. Jeg kører også med MS' VM og IE 6 kører
ret godt her. Den har sine særheder, men sammenlignet med IE 5.5
kører den ufattelig godt.

> De kan ihvert fald ikke lave noget, der funker med IE6 - måske er det
> Microsofts egen skyld, men hvorfor så fjerne deres java virtuel
> machine lige pludselig ?

Ved ikke helt hvorfor. Mon ikke det er deres turer med Sun om
rettigheder, eller noget i den stil, men ved det ikke. Jeg følger
ikke med i det.

> Men tak for linket Madsen !

Velbekom.

> Er dit Parhelia blvet varmt nu ?

Kun små-lunt i perioder. ;)

> Nåhhh det er OT.

Ja, det er det vel.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 08-08-02 13:29

Peter Loumann skrev:

> Det funker fejlfrit her.

Ja, jeg kan godt huske du tidligere har nævnt, at det kører fint
hos dig.

Madsen.