WIN95 & WIN2000
Fra : Ole

Dato : 07-08-02 20:37

Hej derude

Er der nogen der kan hjælpe mig med at sætte 2 computere op i netværk.
De er forbundet via BNC stik, der er afsluttet i modstand.

En med WIN95
og
en med WIN2000

Jeg har forsøgt at sætte dem ens op i netværk.
Netværket virker med WIN95 & 98, men ikke med 95 & 2000.
De kan ikke se hinanden.

Ole

Fra : Morten Lauger

Dato : 08-08-02 11:47

Check for en god ordens skyld dette her, som meget vel kan være
forklaringen, hvis de andre maskiner ikke kan se din Win2000 maskine:

Win2000 har den sikkerhedsfeature, at den såkaldte Guest Account er
deaktiveret som standard. Det betyder, at med mindre man slår den til, så
kan andre maskiner i et almindeligt peer-to-peer netværk ikke få adgang til
Win2000 maskinen.

Husk også at oprette shares - som standard sharer Win2000 næsten alt, men
for at narre fjenden som skjulte shares - dvs. dem, der hedder C$ etc. De er
der og virker, men de vises ikke for de andre maskiner.

Fra : Morten Lauger

Dato : 08-08-02 11:53

Fra : Morten Lauger

Dato : 08-08-02 11:53