Delt drev eller mappe Win 98
Fra : Nederbasse

Dato : 07-08-02 20:19

G'aften
Burde jeg ikke kunne se en kammerats drev eller mappe hvis jeg bruger
'Tilslut netværksdrev' under 'Andre computere' ?
Drevet er delt med fuld adgang og et sharenavn, vi har prøvet følgende:
\\ipnummer\sharenavn
Kan det lade sig gøre eller skal vi bruge ftp til at dele filer med ?

Lådvig

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 07-08-02 20:59

Nederbasse wrote:

> [...]
> \\ipnummer\sharenavn
> Kan det lade sig gøre eller skal vi bruge ftp til at dele filer med ?

Hvilken forbindelse er der mellem maskinerne?

Elmer

Fra : Nederbasse

Dato : 07-08-02 22:03

Jørgen Elmer <elmermadsen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D517C0B.E7B98F6D@post.tele.dk...

> Hvilken forbindelse er der mellem maskinerne?
>
> Elmer

Alm. internetforbindelse, den ene TDC Netaccess (tror jeg det hedder ) og
den anden Cybercity ADSL

Lådvig

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 12-08-02 16:07

Nederbasse wrote:
-----KLIP-----

> Alm. internetforbindelse, den ene TDC Netaccess (tror jeg det hedder ) og
> den anden Cybercity ADSL
>
> Lådvig

Bedre sent end aldrig.

Med internet forbindelse, er det sværere. Det nemmeste er vist FTP, men det er
stadig ikke nemt. Et alternativ kunne være noget VPN.
Det nemmeste er mail, find en gratis mailbox f.eks på hotmail, og send filerne
som vedhæftet. Så skal i bare begge have adgang til boxen, og det er ikke
svært......

m.v.h.
Elmer

Fra : Nederbasse

Dato : 13-08-02 21:03

"Jørgen Elmer" <elmermadsen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
filerne
> som vedhæftet. Så skal i bare begge have adgang til boxen, og det er ikke

Mail er desværre ikke en løsning, er der ikke noget mad at der findes et
freeware program til VPN ?
Jeg har kugget efter det men kan kun finde noget til Linux

Lådvig