adsl via hub uden router??
Fra : xsnp

Dato : 07-08-02 16:33

Hej!
kan i hjælpe mig , jeg har 2 stk pc er koblet til en adsl forbindelse
via en hub.
men hvordan kan jeg koble det sammen sådan at jeg ikke skal ha pc 1
tændt når pc 2 skal være på nettet?

det er koblet sammen sådan her.

adsl til atmkort pc1
fra netkort pc1 til hub.
fra hub til pc 2.

tdc siger at man ikke behøver en router man skal bare gøre sådan her.

adsl til hub.
hub til pc1.
hub til pc2.
men jag kan ikke få det til at virke ?? hvad gør jeg forkert

på forhånd tak

http://www.kandu.dk/

Fra : JAM

Dato : 07-08-02 18:43

> hvad gør jeg forkert

Du har ramt den forkerte gruppe, prøv news:dk.edb.netværk i stedet, her er
der kun sportsidioter .

mvh
Jakob

Fra : xsnp

Dato : 16-08-02 06:53

Hej!
for det første undskyld at jeg har lagt dette spørgsmål under sport,et
eller andet gik galt.
tak for alle svar.
mit problem er at jeg gerne vil have 2 pc koblet på min adsl
forbindelse, og de skal kunne koble sig på nettet uafhængigt af
hinanden, som det køre nu er jeg tvunget til at ha min pc tændt hvis min
søn skal på nettet med sin pc.
jeg fik af vide af tdc butikken (amagercenteret) at jeg ikke har brug
for en router, jeg skal bare koble mit adsl "modem" direkte til min hub
og derefter koble pc1 og pc2 til huben.
jeg kan bare ikke forstå det(jeg er ikke expert på området :) )
i øjeblikket har jeg mit adsl modem koblet det sammen sådan her.

adsl til ATM kort pc1
netkort pc1 til hub
hub til pc2.
det vil sige jeg har både et atm kort og et alm. netværks kort i pc1.
indgang atm kort udgang netværkskort til hub fra hub til pc2.
det virker fint men kræver at pc1 er tændt hvis pc2 skal være på.
det ender nok med en router men det er jo kedeligt at gå ud og leje
sådan en hvis det kan gøres uden ik.
jeg har foresten fået tildelt fast ip adr. da jeg har den store adsl
pakke.

http://www.kandu.dk/

Fra : JAM

Dato : 16-08-02 22:15

xsnp wrote:
> Hej!
> for det første undskyld at jeg har lagt dette spørgsmål under sport,et
> eller andet gik galt.

Og det gjorde der så igen, du er stadig i dk.sport.

mvh
Jakob