css: <div> inde i <p> går galt?
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 07-08-02 15:03

Hej!

Er der nogle der kan forklare hvorfor <div> ophæver <p> i nedenstående
eksempel? Kan jeg få den til *ikke* at gøre det?

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
<head>
<title>KulSuhrNyt</title>
</head>
p {
padding-left: 200px;
}

mvh
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-08-02 15:30

Bjarne Wichmann Petersen skrev:

> Er der nogle der kan forklare hvorfor <div> ophæver <p> i
> nedenstående eksempel? Kan jeg få den til *ikke* at gøre det?

Fra Homesites HTML-hjælp:

The p element represents a paragraph. It cannot contain block-
level-elements (including p itself).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 07-08-02 15:52

Bjarne Wichmann Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej!
>
> Er der nogle der kan forklare hvorfor <div> ophæver <p>? Kan jeg få den til
*ikke* at gøre det?

Hej Bjarne

Prøv med span i stedet for div. Div er et block-level element mens span er et
inline-element.

Se http://www.html.dk/faq/00023/

Venlig hilsen Joachim, HTML.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 09-08-02 22:24

Joachim Cohn Jacobsen - HTML.dk wrote:

> Prøv med span i stedet for div. Div er et block-level element mens span er
> et inline-element.

Problemet er at jeg gerne vil have en box hvor jeg kan køre noget <p>
etc...

*suk*... jaja... jeg skal åbenbart ikke ha' lov til at lave en lille
tekstbox som hovedteksten flyder rundt om... ,)

Takker for hjælpen! ;)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-08-02 22:51

Fri, 09 Aug 2002 23:23:49 +0200, skrev Bjarne Wichmann Petersen
<nospam.nospam@mekanix.dk>:

>Problemet er at jeg gerne vil have en box hvor jeg kan køre noget <p>
>etc...

Du kan prøve, at lave <span> om til et blockelement.

mere</p>

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-08-02 15:32

Ville det så ikke være lettere at bruge DIV i stedet, eftersom det
allerede er et blockelement?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-08-02 16:26

Sat, 10 Aug 2002 16:32:06 +0200, skrev Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org>:

>Ville det så ikke være lettere at bruge DIV i stedet, eftersom det
>allerede er et blockelement?

Nej, det opfører sig ikke på same måde ud fra det givne eksempel.

Med <div> »forsvinder« padding-left, det gør det ikke med span
som blockelement.

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 10-08-02 14:41

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Du kan prøve, at lave <span> om til et blockelement.
> mere</p>

Hmm... tror jeg faktisk at jeg har prøvet uden at det virkede... vil lige
prøve igen...

Bjarne