ASP / ASP.NET
Fra : Ris

Dato : 07-08-02 13:58

Er det muligt at afvikle ASP.NET applikationer på en IIS server.
Skal man bruge speciel software for at skrive koden?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-08-02 14:02

Ris wrote:
> Er det muligt at afvikle ASP.NET applikationer på en IIS server.
> Skal man bruge speciel software for at skrive koden?

Du skal blot installere Microsofts .NET Framework..

ASP.NET kører helt uafhængigt af ASP

--
Jakob Andersen

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 07-08-02 14:04

> Er det muligt at afvikle ASP.NET applikationer på en IIS server.

Ja, .NET installeres så at sige ovenpå ISS og ISS kan sagtens køre både
klassisk asp og asp.net på samme tid.

> Skal man bruge speciel software for at skrive koden?

Nej, selv bruger jeg EditPad Lite, en helt simpel teksteditor. Hvis man er
mindre dogme-agtig er Visual Studio vist flagskibet.

Microsoft har også lige lanceret en ny gratis wysiwyg-editor til asp.net -
WebMatrix - men jeg har ikke testen den, da jeg har fundet min absolutte
favorit editor.

Kim

Fra : e-SKape

Dato : 12-08-02 13:51

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> WebMatrix - men jeg har ikke testen den, da jeg har fundet min absolutte

Har du prøvet Stones WebWriter? Ikke at jeg synes den er super god, men den
er ihvertfald fin til mit brug. Dog ikke til ASP/PHP, men det skulle komme
senere. Hvordan klarer din EditPad Lite serverside scriptsprog? Og hvor kan
jeg hente den?

//e-SKape

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 12-08-02 16:42

> [...]
den
> er ihvertfald fin til mit brug. Dog ikke til ASP/PHP, men det skulle komme

Ja, jeg har prøvet Stones, men jeg er ret dogme-agtig, når det kommer til
min editor - alt sådan noget med funktioner, wizards og den slags er ikke
lige mig.

> Hvordan klarer din EditPad Lite serverside scriptsprog? Og hvor kan
> jeg hente den?

Fint, den håndterer al tekst fint, men det er nok lige værd at bemærke, at
den end ikke farvekoder syntax -men det gør 'pro'-udgaven glimrende, den er
noget mere avanceret.

http://www.editpadlite.com/
http://www.editpadpro.com/

Kim

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-08-02 16:49

Kim Bach Petersen wrote:
> Fint, den håndterer al tekst fint, men det er nok lige værd at
> bemærke, at den end ikke farvekoder syntax -men det gør 'pro'-udgaven
> [...]

Jeg bruger selv UltraEdit, men er til C# begyndt at gå over til SharpDevelop
som man så også selv kan kigge i koden på

<http://www.ultraedit.com/>
<http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD>

--
Jakob Andersen

Fra : FS

Dato : 07-08-02 23:08

og så skal du lige vide at IIS på win98 ikke understøttes. Win XP Home kan
ikke køre IIS.
Så det hedder Win XP pro eller Win 2000

Finn