MS Windows
briani 27239
Installering og XP **svær**
Fra : Crucifix

Dato : 07-08-02 08:29

Vi starter med lidt specs:
TB1000MHz, Abit kt7a raid, 512 pc133, gforce 3 ti500, sb live player,
netkort, CDROM, CDBrænder(begge i sekundær IDE), 2x 30GB HD i primær
IDE, 2x 20GB HD i 1. RAID (kører i "span"), 3.5" diskdrev og det hele
får strøm fra en 340W PSU i et kabinet med 4 blæsere der alle får strøm
fra HD-stik.
Jeg har WIN98 på C: og WINXP på E: (på hver deres HD) og har indtil
videre kørt fint.

Nu kommer det: Når jeg vil installere et spil (eks. MOHAA) så går den i
gang med at installere (der hvor den viser hvor langt den er kommet),
men efter et stykke tid reset'er den bare, uden nogen advarsel eller
noget (kan ske hvornår som helst, 3% eller 93%). Når jeg så kigger på
drevet igen efter genstart er der INTET. Selv om den installerede 93%.
Så prøver jeg igen, samme sker igen. Og igen og igen. ikke kun med
MOHAA, ALT jeg forsøger at installere (SOF2, GTA3, Global Ops) (og ja,
de er originale).

Nu er det ikke sådan at computeren er ustabil eller noget, det er kun
når jeg vil installere noget. Har endda prøvet at starte op i WIN98 og
installere MOHAA (uden problemer) for så at starte XP op og så spille
spillet uden problemer. Små programmer som ICQ, WINRAR oa. har jeg ikke
nogen problemer at installere overhovedet. Jeg har geninstalleret
windows (begge) og så virkede det igen men nu er den startet på det
igen. MEGA belastende!!
Troede det var fordi HD ikke fik strøm nok men har lige skiftet fra 300W
til 340W uden held. Ved ellers ikke hvad jeg kan gøre, så derfor dette
spørgsmål. Der er ingen oplysninger at hente i loggen under
administration.
Håber der sidder nogle hjerner der kan svare på dette problem ellers må
jeg jo gå tilbage til WIN98, og det går jo ikke.
Skal jeg evt. prøve at køre XP som opgradering istedet for ny
installation?? (jeg får snart et flip!!!)

PS. Begynd ikke med at snakke om at jeg skal kører RAID for det gør jeg
ikke, basta!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-08-02 11:24

"Crucifix" <Crucifix.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:qT349.5713

> Håber der sidder nogle hjerner der kan svare på dette problem ellers må
> jeg jo gå tilbage til WIN98, og det går jo ikke.

Jeg har flere gange erfaret, at xp ikke ville lade sig installere, før man
satte bios til failsafe eller setup default. Xp er temmelig hysterisk, hvad
bios indstillinger angår.

Claus