Startsti?
Fra : nOAz

Dato : 06-08-02 20:09

Er der en måde hvorpå jeg kan hente/se den sti
mit program bliver kørt fra?

dette skal bruges til at lokalisere database filer...

nOAz

Fra : Krabsen

Dato : 06-08-02 21:14

Så vidt jeg husker:

dim udskrivningsbase as string

udskrivningsbase = App.path & "\udskriv.mdb"

mvh

Krabsen

Fra : nOAz

Dato : 07-08-02 15:21

Det prøver jeg.. takker...

dim save as string

save = App.path & "\" & txtsave.text & ".mdb"

noaz takker

Fra : nOAz

Dato : 07-08-02 15:43

ok det virkede... men...
når jeg forsøger at køre programmet udenfor VB for jeg følgende
fejl-meddelelse:
Couldn't find installable ISAM.

ved du hvad der er galt?

nOAz

ps. jeg bruger Access 2000...

Fra : Krabsen

Dato : 07-08-02 19:26

Når du siger 'uden for VB' formoder jeg det er det kompilerede program, du
eksekverer. Sker det på samme PC?

(for så burde driverne jo være der)

er det på en anden PC lyder det som om du ikke får alle distributionsfiler
med.

Fra : nOAz

Dato : 07-08-02 22:08

Ja det er rigtigt.. jeg har compileret programmet..
men kørt det fra samme pc.. ikke en anden.. jeg forstår det ikke...
i VB virker det fint.. men lige så snart jeg har compileret programmet
virker det ikke.

nOAz

Fra : Krabsen

Dato : 07-08-02 23:21

Hmm.

Ikke lige noget på tungen...

Har du prøvet at søge i MSDN på fejlteksten, evt. + 'Visual Basic'

...det plejer at give et godt resultat..

Fra : nOAz

Dato : 08-08-02 15:33

Det prøver jeg..

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-08-02 14:05

"nOAz" <n0Az@hotmail.com> wrote in message
> ok det virkede... men...
> når jeg forsøger at køre programmet udenfor VB for jeg følgende
> fejl-meddelelse:
> Couldn't find installable ISAM.
>
> ps. jeg bruger Access 2000...

Hvilken provider bruger du - Jet 4.0 eller...

Søg evt på fejlmeddelelsen i MSDN

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : nOAz

Dato : 09-08-02 17:10

Jeg kunne ikke finde nogen grund der passede i MSDN...
undskyld... men hvad mener du med provider?
jeg har ikke updateret Access efter installationen...
eller er det vb?

jeg loader mine databaser ind i VB, i en Flex database..
hvis det kan hjælpe...

nOAz

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-08-02 19:56

> Jeg kunne ikke finde nogen grund der passede i MSDN...
> undskyld... men hvad mener du med provider?
> jeg har ikke updateret Access efter installationen...
> eller er det vb?

Du bruger en provider til at snakke sammen med dine databaser

Hvilken Access version kører du med?
Hvilke SP's?

Hvilke SP's på din VB installation?
Har du prøvet med andre controller end Flexgrid?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : nOAz

Dato : 09-08-02 21:06

Jeg har forsøgt at læse databasen ind i et text felt.. virker ikke...
jeg har Access 2000 (9.0.2720) og VB 6.0 (SP5)...
jeg har ikke installeret nogle sp's til Access....