Rename Image
Fra : John Andersen

Dato : 06-08-02 13:36

jeg er ved at lave noget med uploading af det billede kan man lave et eller
andet til at rename billederne med når de bliver uploadet?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-08-02 13:45

John Andersen wrote:
> jeg er ved at lave noget med uploading af det billede kan man lave et
> eller andet til at rename billederne med når de bliver uploadet?

Som regel kalder du med din upload komponent/klasse en Save funktion som
gemmer billedet til disken på serveren. Her kan du angive et andet filnavn.

Alternativt kan du benytte file system object til at omdøbe filen på
serveren.

--
Jakob Andersen

Fra : John Andersen

Dato : 06-08-02 13:52

det et til et system hvor brugere har mulighed for at uploade billede til
sin profil.
og der er sikkert en masse der sikkert har et billede der hedder mig.jpg
og så skulle den kunne auto rename den til noget unikt.

Fra : SumSum

Dato : 06-08-02 22:33

"John Andersen" <Joa@cebrano.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og der er sikkert en masse der sikkert har et billede der hedder mig.jpg
> og så skulle den kunne auto rename den til noget unikt.

Jeg har selv brugt at tilføje brugerens id nummer foran filnavnet. Så kan
brugeren kun have et billede med navnet mig.jpg, men til gengæld kan alle
brugerne bruge filnavnet. Billedet kommer så til at hedde 15mig.jpg, hvis
brugeren har id nummer 15 i databasen.

SumSum

---

Fra : John Andersen