Hvordan checker jeg om jeg kan bruge et gi~
Fra : Lasse

Dato : 06-08-02 08:15

Jeg har en halvgammel PC. Hvordan checker jeg at et givent PCI kort kan køre
på min PC?

Når der står at kortet er PCI 2.1 compliant tyder det da på, at min gamle
Pentium 166Mhz formentlig ikke kan køre skidtet?
Har også en PC med AMD K6 processor. Vil den mon kunne bruge kortet?

Med venlig hilsen
Lasse

Fra : Bachelor

Dato : 07-08-02 02:14

"Lasse" <lasseholm@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3d4f77c5$0$72778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Når der står at kortet er PCI 2.1 compliant tyder det da på, at min gamle
> Pentium 166Mhz formentlig ikke kan køre skidtet?

Jeg tror det størst problem måske kunne blive dit system. Jeg har endnu
ikke oplevet at nogle PCI kort ikke kunne bruges i en ældre maskine,
men det er da muigt der kan være et eller andet.

> Har også en PC med AMD K6 processor. Vil den mon kunne bruge kortet?

Om kortet kan bruges er ikke direkte afhængig af processoren men der i mod
af bundkort og styresystem/drivere - selvfølgelig forudsat at processor overholder
minimumkrav til denne. Hvis du med K6 mener det, at processoren er nyere end
din P133 er det muligt, men så er det jo igen det med at bundkortet er nyere og
har andre spec.

Køber du kortet over nettet kan du jo returnere igen hvis det ikke dur,
alternativ kan du nok også aftale det med en lokal EDB-forhandler

Fra : Lasse

Dato : 07-08-02 09:13

Hej "Bachelor"

Der står faktisk på kravspecifikationerne til kortet at der kræves Pentium
II processor. Det står der imidlertid kun på producentens hjemmeside. På
æsken eller i medfølgende papirer står der intet, fedt ikke?

Det "sjove" er at Windows98 opdager at der er ny hardware (Plug´n´play), men
USB-kortet (som det er) er totalt ligeglad med om jeg sætter USB-devices
til.

Lasse