Router forbindelse og config ?
Fra : Mester Jakel

Dato : 05-08-02 21:31

Hej

Hvordan forbinder jeg og konfigurerer denne specielle router sammensætning:

Jeg har en Speedstream 5781 som er forbundet med et stright RJ45 til uplink
på en switch og her sidder nogle PC. Dette fungerer upåklageligt.

Tidligere havde jeg en ZyXel P202 ISDN router som var forbundet med
switchen. Den kørte DHCP og kunne kontaktes via telnet 192.168.1.1.
Jeg anvendte en speciel funktion i denne router som hedder NetCAPI og man
skulle installere "RVS CORE engine" og RVS COM. Jeg satte RVS CAPI settings
til DCP routerens IP 192.168.1.1 og port 2578. Så havde man analogt K56
modem så man kunne faxe via Winfax, køre alle ISDN services osv. Hamrende
smart, ganske enkelt. Denne mulighed vil jeg beholde efter at have fået
ADSL på ISDN linien, men hvorledes mon P202 routeren skal forbindes. Skal
LAN forbindelsen på P202 forbindes til switchen med crossover eller stright
kabel ?

Hvordan konfigurer jeg så P202 så der stadig er NetCAPI forbindelse.
192.168.1.1 bruges jo nu af Speedstream 5781'eren som kører DHCP.

Jeg har slået DHCP fra i P202 og sat IP til 192.168.1.10 i både P202 og på
NetCAPI´s DCP router. Men der er ikke hul NetCAPI.
Hvad gør jeg galt ???

Menu 3.2 - TCP/IP and DHCP Ethernet Setup

DHCP Setup
DHCP= None
Client IP Pool Starting Address= N/A
Size of Client IP Pool= N/A
Primary DNS Server= N/A
Secondary DNS Server= N/A
Remote DHCP Server= N/A

TCP/IP Setup:
IP Address= 192.168.1.10
IP Subnet Mask= 255.255.255.0
RIP Direction= Both
Version= RIP-1

Edit IP Alias= No

Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:

Fra : Peter Ravn

Dato : 06-08-02 01:08

Prøv at svare yes til IP alias, det burde kunne løse problemet, så vidt jeg
husker.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Mester Jakel

Dato : 06-08-02 13:47

"Peter Ravn" <(5500)pmr@roadrunner.dk> wrote in

> Prøv at svare yes til IP alias, det burde kunne løse problemet, så
> vidt jeg husker.

Yessssssssssssss - Olaaaaaaaaaaaaaaa
Det virker
Takker for budet.