Sammenligning af strenge
Fra : Søren

Dato : 05-08-02 11:04

Hvad er syntaksen for sammenligning af strenge?

Jeg har prøver med:

If SESSION("Navn") = "Lars" Then
Response.redirect(........

Men sammenligningen finder ikke sted, kan nogen fortælle mig
hvorfor, eller hvilken syntaks der er den rigtige at bruge?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 05-08-02 12:42

Syntaxen ser god nok ud umiddelbart, så dit program når åbenbart ikke til
denne kodelinie?

Kim

--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Søren

Dato : 05-08-02 13:17

Kim Bach Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Syntaxen ser god nok ud umiddelbart, så dit program når åbenbart ikke til
> [...]
I starten af nævnte kode er placeret linier af Response.Write("Kontrol") som
alle udskrives. Min opsatte betinelser udføres dog ikke???

Al hjælp imødekommes!!!!!

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 05-08-02 17:00

Søren wrote:
> I starten af nævnte kode er placeret linier af
> Response.Write("Kontrol") som alle udskrives. Min opsatte betinelser
> udføres dog ikke???

1. Hvis den ikke udføres, så er det fordi en ikke er sand. Prøv at
skrive hvad 'response.write Session("Navn")' returnerer.

2. Du må ikke skrive noget til browseren inden du kører en
response.redirect. Der må heller ikke være nogle tegn før den første <%.
Ikke engang en tom linje. Så du skal enten fjerne dine response.write's
i toppen, bruge output buffering eller omdesigne din kode.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."