LILO er væk efter inst. af XP
Fra : Jakob

Dato : 05-08-02 09:26

Hej NG

Efter jeg prøvede mig med installation af XP er min LILO blevet væk, (så jeg
kan ikke komme ind i RH, og jeg kan ikke finde min RH start disk) hvordan
får jeg den tilbage, eller kan det lade sig gøre at sætte RH7.3 til at
starte fra win. boot.ini, lige som min win98 & XP gør.
Eller kan jeg downloade RH/Linux start disk et eller andet sted.

MVH Jakob

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-08-02 10:39

Jakob wrote:

> Hej NG
>
> Efter jeg prøvede mig med installation af XP er min LILO blevet væk, (så
> jeg kan ikke komme ind i RH, og jeg kan ikke finde min RH start disk)
Du kan hente install disken. Vælge rescue og kører lilo. Problem løst
(Pånær du måske skal tilføje winXP til LILI menuen.)

Fra : Kim Ingemann

Dato : 05-08-02 13:01

On Mon, 05 Aug 2002 11:39:04 +0200, Martin Schultz wrote:

> Du kan hente install disken. Vælge rescue og kører lilo. Problem løst
> (Pånær du måske skal tilføje winXP til LILI menuen.)

Dog har jeg erfaret at WinXP ikke har det særlig godt med LILO. Jeg ved
ikke om det stadig er sådan, men jeg måtte da finde et alternativ til
LILO (GRUB) for at få WinXP til at starte op.

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 05-08-02 13:48

Kim Ingemann <tuxi@tuxi.dk> writes:

> Dog har jeg erfaret at WinXP ikke har det særlig godt med LILO. Jeg ved
> ikke om det stadig er sådan, men jeg måtte da finde et alternativ til
> LILO (GRUB) for at få WinXP til at starte op.

Det kører fint med XP og lilo (i mbr) her.

Christoffer Olsen

Linux - Free as in 'freedom', not as in 'free beer'

Fra : Bo Simonsen

Dato : 05-08-02 15:30

In article <pan.2002.08.05.12.01.11.438043.701@tuxi.dk>,
Kim Ingemann wrote:

> Dog har jeg erfaret at WinXP ikke har det særlig godt med LILO. Jeg ved
> ikke om det stadig er sådan, men jeg måtte da finde et alternativ til
> LILO (GRUB) for at få WinXP til at starte op.

For mig virker det da rimeligt logisk, at et OS som Microsoft Windows XP,
overskriver MBR. Det gamle "husråd" siger jo "Windows først, Linux
bagefter".

Bo Simonsen

http://fido.geekworld.dk

Fra : Kim Ingemann

Dato : 05-08-02 18:37

On Mon, 05 Aug 2002 16:30:10 +0200, Bo Simonsen wrote:

> For mig virker det da rimeligt logisk, at et OS som Microsoft Windows XP,
> overskriver MBR. Det gamle "husråd" siger jo "Windows først, Linux
> bagefter".

Selvfølgelig.

Jeg prøvede bare at installere Windows XP og derefter Linux på min
kærestes computer, men LILO var ikke specielt glad for at boote Windows
XP. Jeg var så inde på #debian på openprojects.net og høre ad, og fik at
vide at 'grub' understøttede det. Det gør LILO måske også nu, jeg
installerede det for ca. 3 måneder siden med den sidste nye version af
Debian unstable.

Fra : frank damgaard

Dato : 05-08-02 18:38

Bo Simonsen <bo@geekworld.dk> wrote:

> For mig virker det da rimeligt logisk, at et OS som Microsoft Windows XP,
> overskriver MBR. Det gamle "husråd" siger jo "Windows først, Linux
> bagefter".

Det er ofte det letteste at installere på den måde.
Det har dog den store ulempe at Windows normalt så beslaglægger de
hurtigste zoner på disken :(

--
Frank Damgaard |