IEEE 1394 kort /digital video kamera
Fra : Jan Larsen

Dato : 05-08-02 08:50

Hej

Jeg har søgt meget på sub. også fundet meget, men jeg er meget forvitret,
skal jeg compile kernel og og og....

Hvordan for jeg det til at virke i SuSe 8.0 ????

Mvh Jan

Fra : frank damgaard

Dato : 05-08-02 10:05

Jan Larsen <jan_l@post12.tele.dk> wrote:

> Jeg har søgt meget på sub. også fundet meget, men jeg er meget forvitret,
> skal jeg compile kernel og og og....

> Hvordan for jeg det til at virke i SuSe 8.0 ????

Har du checket om der overhovedet er support i linux til netop
dette XXX firewire kort ?
Jeg mener at SuSE på deres hjemmeside har en oversigt over
supporteret hardware.

Du kunne bruge SuSE-help (redningskrans-ikonet i KDE under SuSE)
forudsat du har hjælpefilerne installeret.
Ofte kan Yast2 anvendes til at detektere hardware og tilføje
moduler mv.

Standardkernen i SuSE 8.0 er med firewire modulerne, men
det er jo ikke sikkert at der er driver til lige netop
dit IEEE1394-kort.

Derudover er der nogle packer vedr. firewire/IEEE1394 som
kan installeres via Yast2. (grabber osv.)

--
no signature :)

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 05-08-02 11:02

"Jan Larsen" <jan_l@post12.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har søgt meget på sub. også fundet meget, men jeg er meget forvitret,
> skal jeg compile kernel og og og....
>
> Hvordan for jeg det til at virke i SuSe 8.0 ????

Jeg kender ikke lige SuSe 8.0, men jeg har tidligere med succes haft mit JVC
DVL9000 video kamera til at køre op mod Red Hat 7.2.
Det var faktisk muligt for mig at lave capture med "kino" via mit firewire
card, noget som Windows ikke kan klare, Windows har store problemer med JVC
DVL9000.
Det burde ikke være nødvendigt at recompile kernel.

Check jeg min log finder jeg følgende data, måske det kan give dig et hint.
2001.10.10
Installed: libraw1394
Installed: anaconda
IEEE1394: mknod -m 666 /dev/raw1394 c 171 0
IEEE1394: mknod -m 666 /dev/video1394 c 172 0
IEEE1394: chg /etc/rc.local to modprobe ohci1394 + raw1394
IEEE1394: adding to /etc/modules.conf "alias char-major-171 raw1394"
IEEE1394: adding to /etc/modules.conf "alias char-major-172 video1394"
IEEE1394: Download of src to gscanbus and after make testing of IEEE1394,
JVC DVL9000 works fine
Installed: libdv libdv-devel libdv1 libavc1394 libavc1394-devel
Download of src to kino and make

Mvh
Torben

Fra : Jan Larsen