Include files på baggrund af parametre
Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 04-08-02 21:09

Hejsa,

jeg prøver at lave en "dynamisk" include funktion til at fylde "indholdet"
af min side ud. Det foregår ved at jeg via et parameter, page, henter en url
i en database. Dernæst sætter jeg en variabel til at være:

midt = "<!--#include virtual=" & url & "-->"

Dette fungerer egentlig fint nok med at jeg skriver variablen ud på det
ønskede sted på min side. Mit problem er at include sætningerne udføres før
min asp-kode, nogle ideer til hvordan jeg kan komme uden om det, eller er
der tæsket nok rundt i det problem før min tid??

Håber i har nogle ideer!

Hilsen
Rune

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 04-08-02 21:19

> [...]
> min asp-kode, nogle ideer til hvordan jeg kan komme uden om det, eller er
> der tæsket nok rundt i det problem før min tid??

Du kan desværre ikke inkludere filer på den måde. Du skal istedet bruge
Server.Execute(MinVariabel) - en ASP kommando. Bemærk at den eksekverer
siden først, og loader så HTML outputtet ind i din side. På den måde kan du
ikke tilgå en variabel på include siden, som du har lavet på siden som
inkluderer siden.

Mvh Mark :)

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 05-08-02 08:15

"Rune Bjerregaard" <Rune@Direkte.org(remove-this-for-reply)> wrote in
message news:3d4d89cc$0$43644$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> jeg prøver at lave en "dynamisk" include funktion

Måske http://www.hinnerup.net/2002/experiments/include/ kan give
inspiration.

/Tobias