Kde 2
Fra : Jakob

Dato : 16-02-01 22:15

Hej.
Kan man få, f. eks. konqueror til at åbne konqueror og en terminal med
noget andet i ?.
Jakob

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-02-01 22:19

Jakob skrev:

> Kan man få, f. eks. konqueror [...]

_Fx_ konqueror?

> [...] til at åbne konqueror og en terminal med noget andet i?

Hvaffor noget andet?

Kan du ikke give et eksempel på hvad du konkret vil opnå?

// Klaus

Fra : Jakob

Dato : 18-02-01 10:12

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> _Fx_ konqueror?

> Hvaffor noget andet?
>
> Kan du ikke give et eksempel på hvad du konkret vil opnå?
>

> // Klaus

Få konqueror til at åbne SLIC (Stofa Internet Linux Connector) i en
terminal. Så er man jo på internettet med det samme.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-02-01 12:15

Jakob skrev:

> Få konqueror til at åbne SLIC (Stofa Internet Linux Connector)
> i en terminal. Så er man jo på internettet med det samme.

Jeg kender intet til SLIC. Hvis jeg skal have mulighed for at hjælpe
dig, må du fortælle mig hvordan SLIC virker og hvordan du ellers ville
åbne den.

// Klaus

Fra : Jakob

Dato : 18-02-01 13:40

> [...]

> Jeg kender intet til SLIC. Hvis jeg skal have mulighed for at hjælpe
> dig, må du fortælle mig hvordan SLIC virker og hvordan du ellers ville

Det virker som en sådan i en almindelig terminal.
[bash]# slic auto
slic: Auto-connect started. Current status: disconnected
connecting... done
disconnecting... done
Auto-connect was started at Sun Feb 18 12:35:41 2001
Auto-connect ran for 0:1:16
In this time we were connected for 0:0:21
We were connected for 28 pct. of the time
We saved kr. 0.09 compared to being connected all the time
Jakob

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-02-01 14:05

Jakob skrev:

> Det virker som en sådan i en almindelig terminal.
> [bash]# slic auto

Skal slic køre som root? Var det ikke en idé at lade slic være eksekvér-
bar af en bestemt brugergruppe og så tilføje de rette personer til den
gruppe?

Da kunne du måske lave et script à la

#v+

#!/bin/sh
slic auto &
kfmclient openProfile webbrowsing
# eof

#v-

og så lave en knap i panelet til at eksekvere scriptet.

Alternativt kan du lege lidt med kxmlrpcd (kræver at du har Python og
XmlRpcLib installeret):

#v+

#!/usr/bin/python

from os import environ
from string import split
from xmlrpclib import Server

rc = open (environ["HOME"] + "/.kxmlrpcd", "r")
auth, port = split (rc.read (), ",")
server = Server ("http://localhost:" + port + "/kdesktop")

server.KDeskTopIface.popupExecuteCommand (auth)

# eof

#v-

XmlRpcLib kan hentes fra

   <URL:http://www.pythonware.com/downloads/index.htm#xmlrpc>

Hvis du skal lege med kxmlrpcd kan det være en fordel at tulle lidt
rundt i systemet med dcop og kdcop først.

// Klaus

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 18-02-01 20:44

Jakob wrote:

> Få konqueror til at åbne SLIC (Stofa Internet Linux Connector) i en
> terminal. Så er man jo på internettet med det samme.

Det lyder mere som om, du kunne bruge diald. Jan Andersen lavet en speciel
version beregnet præcist på Stofanet: http://home1.stofanet.dk/jandersen/

Jeg brugte det i et par år, før Stofa opfandt flex-rate. Det virkede
super-fint.

-Claus

Fra : Karsten

Dato : 20-02-01 13:41

In article <7tLj6.471$Oy6.45283@news101.telia.com>, "Jakob"
<jak@mailme.dk> wrote:

> Få konqueror til at åbne SLIC (Stofa Internet Linux Connector) i en
> terminal. Så er man jo på internettet med det samme.

Brug diald istedet.

/karsten
--
"Beyond the grave they will find nothing but death. But we shall keep the
secret, and for their happiness we shall allure them with the reward of