Problem med netværk ml. 2 PC'er
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-08-02 20:17

Hej.

Jeg har et problem med mit lille hjemmenetværk bestående af to PC'er,
PC1 med W2K Server og PC2 med Win XP Pro:
PC'erne for er tilsluttet en Allied Telesyn switch og får IP'er fra
DHCP-serveren i min Speedstream 2601 router.

Problemet består i at PC2 (Win XP) ikke kan browser delte filer på
PC1 (W2K).

Hvis jeg åbner "Netværkssteder" på PC2 kan jeg fint se den anden
maskine og dens delte mapper, men når jeg vil åbne en mappe går
browseren i stå. Hvis jeg efter et par minutters tid prøver med et nyt
browservindue virker dette fint, mens det første
"Netværkssteder"-browservindue bare står stille i ca. 15-20 min. før
det pludselig kører igen!

Der er kun problemer med PC2 (Win XP)
- PC1 med W2K kan altid fint browse PC2 uden problemer og hvis ikke
netværket er tilgængeligt kommer der en timeout i løbet af få
sekunder, hvilket ikke er tilfældet når jeg prøver på PC2.

Jeg har prøvet med Win XP på begge maskiner,
prøvet at angive W2K-maskinens IP som Primær DNS på Win XP (skulle
iflg flere indlæg her i gruppen kunne løse lignende problemer),
ligesom jeg har forsøgt med forskellige netkort (D-Link og 3Com).
Derudover skal det bemærkes at begge PC'er har helt friske
standardinstallationer af OS'erne.

Jeg har desuden bemærket at når jeg forsøger at browse de delte mapper
på PC2 fra PC2 via "Netværkssteder" sker nøjagtigt det samme -
browseren går i stå, men efter et par minutter kan jeg åbne et nyt,
hvorefter det kører.

Nogen forslag til en løsning?

--
/Jesper Rasmussen
OBS: Remove -NOWAY- before replying!

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-08-02 20:43

Tilføjelse:

Jeg har lige opdaget at hvis PC2 (Win XP) står ubenyttet i et stykke
tid gentager problemet sig: Det første browser-vindue går i stå, men
det næste virker fint.
Desuden går Agent i stå når man forsøger at åbne et link mens
"Netværkssteder" browseren hænger!

Mystisk.

Fra : Peter Binderup

Dato : 05-08-02 08:55

Jeg har selv haft gevaldige problemer med netværksdrev og Win XP.

Jeg har prøvet stor set alt og var ved at give op da jeg opdagede et indlæg i en eller anden newsgroup om at man skulle installere
IPX/SPX protokollen - det gjorde jeg, og herefter spiller det.

/Peter

Fra : Mick

Dato : 11-08-02 19:48

> [...]
indlæg i en eller anden newsgroup om at man skulle installere
> IPX/SPX protokollen - det gjorde jeg, og herefter spiller det.

Hvor fandt du det?? eller hvordan gør man det? jeg har nemlig også problemer
med win xp, og deling af filer, og kunne også godt tænke mig at få
installeret ipx protokollen, men hvordan gør man nu lige det...

Mick

Fra : Mick

Dato : 11-08-02 20:34

> [...]
> med win xp, og deling af filer, og kunne også godt tænke mig at få
> installeret ipx protokollen, men hvordan gør man nu lige det...

Har selv fundet det... men har stadigvæk et problem, nu kan min xp pc, godt
se min Win Me pc, men ikke omvendt...mærkeligt....
Mick

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 11-08-02 22:18

> Har selv fundet det... men har stadigvæk et problem, nu kan min xp pc, godt
>se min Win Me pc, men ikke omvendt...mærkeligt....
>Mick

Har du slået Win XP's indbygget firewall fra?

Jeg har forøvrigt fået løst mit problem efter flere geninstallationer
af diverse software - det viste sig at det var mit AVP antivirus der
gjorde knuder så det måtte ud.
Den version jeg brugte er heller ikke officielt Win XP kompatibel
så...

Fra : Mick

Dato : 12-08-02 07:27

> Har du slået Win XP's indbygget firewall fra?

øhh, nej... Hvordan går jeg det...??

Mick

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 12-08-02 18:00

On Mon, 12 Aug 2002 08:27:03 +0200, "Mick" <mick@a1d2s3lhome.dk>
wrote:

>øhh, nej... Hvordan går jeg det...??

Dansk version af XP:

"Start" - "indstilling" - "netværksforbindelser"

Dobbeltklik på din LAN-forbindelse og så

"Egenskaber" og tilsidst "Advanceret"

Fra : 187

Dato : 07-08-02 08:25

Det undrer mig folk har så store problemer... jeg har sat et lille
netværk op derhjemme, med 4 pc'ere der har XP og en der kører win2000
server.... Der kører kun tcp/ip, og det kører upåklageligt.... jeg ved
tilfældigvis at dhcp/ads/XP ikke altid har det godt sammen... dvs.
definer fast ip adresse....

kører du med autodetect på netkortet ??? (hastighed ½-1 duplex)

http://www.kandu.dk/