Div id med tabeller??!!!
Fra : Jens

Dato : 04-08-02 19:47

Hvordan kan man <div id="eksempel"></div> en tabel eller ramme i
den?
Det logiske ville nok være at sætte ovenstående eksempel på begge
sider af den pågældene ramme, men da jeg prøvede dette gav det
intet resultat.
Hvad skal man gøre, hvis man overhovedet kan??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-08-02 20:29

Sun, 4 Aug 2002 18:47:29 +0000 (UTC), skrev Jens
<jens_ht@hotmail.com>:

>Hvordan kan man <div id="eksempel"></div> en tabel eller ramme i
>den?

Er det en ramme du vil have uden om din <div>?

Så kan det anbefales at sætte størrelse på <div>

Vil du kun have border på nogen af siderne, så bruges border-top,
border-right, boder-bottom og border-left.

Du kan se eksempler på forskellige rammer på
<http://www.artlung.com/lab/css/border-style/>

Fra : Jens Haugbølle

Dato : 05-08-02 13:55

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> border-right, boder-bottom og border-left.
>
> Du kan se eksempler på forskellige rammer på

Undskyld hvis jeg var upræcis, det jeg vil gøre er at specifere min ramme i
tabellen, altså gøre så jeg ved hvad den hedder og kan bruge det til css
styling.
altså:
#eksempel {bla. bla. bla.;}
jeg ville normalt sætte <div id="eksempel">på hvert side at det</div> men
det fungere ikke.
Capice?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-02 15:17

Mon, 5 Aug 2002 12:54:51 +0000 (UTC), skrev Jens Haugbølle
<jens_ht@hotmail.com>:

>jeg ville normalt sætte <div id="eksempel">på hvert side at det</div> men
>det fungere ikke

Er det
bla - bla

der ikke virker?

Prøv, at upload en testside med fejlen evt.

Fra : Jens Haugbølle

Dato : 05-08-02 16:09

Her er et eksempel, www.team-sp.amok.dk/ekstra/problemet.htm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-02 18:15

Mon, 5 Aug 2002 15:09:20 +0000 (UTC), skrev Jens Haugbølle
<jens_ht@hotmail.com>:

>Her er et eksempel, www.team-sp.amok.dk/ekstra/problemet.htm

Nej, selvfølgelig ikke.
Du kan ikke have en <td> inde i en <div>, kun omvendt.

Men det skulle vel også kunne gøre det ønskede.

(Eller hele tabellen inden i en <div>).

Fra : Jens Haugbølle

Dato : 05-08-02 19:25

Men hvad så hvis man f.eks. skal have et baggrunds billede ind i den tabel?
Og gerne vil kunne redigere dét i css styles så man kan placere det og lave
no repeat?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-02 22:18

Mon, 5 Aug 2002 18:25:28 +0000 (UTC), skrev Jens Haugbølle
<jens_ht@hotmail.com>:

>Men hvad så hvis man f.eks. skal have et baggrunds billede ind i den tabel?
>Og gerne vil kunne redigere dét i css styles så man kan placere det og lave
>no repeat?

Ligesom med alle andre baggrundsbilleder. enten i <table> eller

no-repeat">

Kan selvfølgelig også sættes i stylesheettet med clas eller id.
Der skal angives en farve, kan være den aktuelle på siden eller
transparent.

Billedet kan placeres efter ønske, eksemplet er i midten.
Kan f.eks. også være
top/center/bottom center/right/left
eller med %
10% 90%

Fra : tommy olesen

Dato : 05-08-02 21:06

Knud gav et link til ovenstående websted , mit spørgsmål er så - hvad gør
egenskaben "hidden" ved borderstylen ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-08-02 22:56

Mon, 5 Aug 2002 20:06:20 +0000 (UTC), skrev tommy olesen
<tho@mail1.stofanet.dk>:

>Knud gav et link til ovenstående websted , mit spørgsmål er så - hvad gør
>egenskaben "hidden" ved borderstylen ?

Det skjuler jo borderen og gør det samme som none undtagen i
visse tilfælde med tabeller.

Det fremgår af det link, som der er på siden.
<http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/box.html#border-style-properties>
punkt 8.5.3

Jeg er for træt lige nu til at studere det nærmere lige nu.