VMWare og SuSE 8.0
Fra : Stig Mogensen

Dato : 04-08-02 19:14

Hej,
Jeg har lige indstalleret VMWare, og deri Windwos 98. Jeg mangler at få
windooze til at give lyd fra sig, men kan ikke komme ind og redigere i
VMWare. Den kan ikke finde min Netscape browser, på trods af at Netscape
browseren er indstalleret?

VMWare siger selv at jeg i filen /home/stig/.vmware/config skal indsætte en
line med "WebBrowser=netscape %s". Men i /home/stig/.vmware/ ligger ingen
filer? Derfor har jeg søgt efter "config" filer som VMWare bruger, og
fundet 2, hvor jeg har skrevet linien ind, men det gjorde ingen forskel.

Hvad gør jeg??

Mvh

Stig

Fra : Max Andersen

Dato : 04-08-02 19:55

Har du prøvet at oprette filen, og sætte linien ind?

ved overhovedet ikke om det virker, men det er et forsøg værd....

Max [3400 Hillerød]

Fra : Stig Mogensen

Dato : 04-08-02 20:09

> Har du prøvet at oprette filen, og sætte linien ind?
> ved overhovedet ikke om det virker, men det er et forsøg værd....

Har prøvet....duede ej heller
Men tak for tippet.....

/Stig

Fra : Morten Jes Lehrmann

Dato : 05-08-02 19:55

Stig Mogensen <smogensen@dkik.dk> writes:

> [...]
> windooze til at give lyd fra sig, men kan ikke komme ind og redigere i
> VMWare. Den kan ikke finde min Netscape browser, på trods af at Netscape

Det lyder mærkeligt.

> [...]
> filer? Derfor har jeg søgt efter "config" filer som VMWare bruger, og
> fundet 2, hvor jeg har skrevet linien ind, men det gjorde ingen forskel.

Jeg tror, du skal rette i filen

/home/stig/vmware/win98/win98.cfg

Jeg har til min tilsvarende fil tilføjet linien:

webbrowser="mozilla %s"

og det virker fint - VMWare starter Mozilla.

Mvh
Morten

--
-o)
SuSE 8.0 Linux /\

Fra : Stig Mogensen

Dato : 05-08-02 20:49

Jeg tror, du skal rette i filen
> /home/stig/vmware/win98/win98.cfg
> Jeg har til min tilsvarende fil tilføjet linien:
> webbrowser="mozilla %s"
> og det virker fint - VMWare starter Mozilla.

Hej, Tak for tippet. Jeg prøvede at indsætte linien i win98.cfg, men så
ville w98 ikke starte. Syntaxfejl i win98.cfg i linien hvor jeg skrev;
WebBrowser = "netscape s%"

Jeg prøvede så med;
WebBrowser = netscape s%

Men uden held....

Mvh

Stig

Fra : Max Andersen

Dato : 05-08-02 20:51

> WebBrowser = "netscape s%"

Kan du se forskellen? med '%s' og 's%' ?

Max [3400 Hillerød]

Fra : Stig Mogensen

Dato : 05-08-02 21:16

> Kan du se forskellen? med '%s' og 's%' ?

Hvis du virkelig er i tvivl, så var dette en tastefejl i NGen, og IKKE i
win98.cfg.

/Stig

Fra : Max Andersen

Dato : 05-08-02 21:21

> Hvis du virkelig er i tvivl, så var dette en tastefejl i NGen, og IKKE i
> win98.cfg.
>
> /Stig

Det var ikke for at genere dig....

Nu skrev du den 2 gange forkert, så jeg troede måske at du havde skrevet
forkert en tredje. Har du så også prøvet at starte en anden browser? f.eks.
Mozilla, for at se om det virker? Mozilla er jo baseret på Netscape engine,
så forskellen er ikke overvældende.

Max [3400 Hillerød]

Fra : Stig Mogensen

Dato : 05-08-02 21:48

> [...]
> f.eks. Mozilla, for at se om det virker? Mozilla er jo baseret på Netscape
> engine, så forskellen er ikke overvældende.

Jeg er vist blevet noget træt af at sidde og bakse i timevis med
dette...beklager.

Af alle de forskellige forsøg jeg har gjort indtil videre, er det bedste
resultat ingen effekt. Resten har givet syntaxfejl. Pudsigt - for alt andet
virker glimrende.

Mvh

Stig

Fra : Max Andersen

Dato : 05-08-02 21:56

Har du så også prøvet at starte en anden browser?
Netscape

http://mirrors.sunsite.dk/mozilla/releases/mozilla1.0/

Her er links til Mozilla 1.0 til Win32 og andre. Jeg vil foreslå at du
prøver den, bare for at udelukke at det er netscape den er gal med.

Max [3400 Hillerød]

Fra : Stig Mogensen

Dato : 05-08-02 22:13

> Her er links til Mozilla 1.0 til Win32 og andre. Jeg vil foreslå at du
> prøver den, bare for at udelukke at det er netscape den er gal med.

Jeg fulgte dit råd, fjernede Netscape, og installerede Mozilla. Nu virker
det.....

Tak

Mvh

Stig

Fra : Morten Jes Lehrmann

Dato : 05-08-02 21:21

Stig Mogensen <smogensen@dkik.dk> writes:

> Hvis du virkelig er i tvivl, så var dette en tastefejl i NGen, og IKKE i
> win98.cfg.

Så ville jeg prøve at fjerne blanktegnene omkring lighedstegnet.

Mvh
Morten

Fra : Stig Mogensen

Dato : 05-08-02 21:41

> Så ville jeg prøve at fjerne blanktegnene omkring lighedstegnet.

Det har jeg også prøvet - uden held.

Mvh
Stig