MSSQL 2K sequence
Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 04-08-02 19:29

Hej,

På forhånd: beklager hvis spørgsmålet er for banalt, meeenn jeg skal bruge
en sekvens fra sql server -hvordan gør jeg det?

Jeg kender Oracle, og der kreerer man rask væk en sequence, som man blot
trækker numre fra -efter at have kigget lidt på sql serveren, så ser det
ikke ud til at de gode M$/Sybase folk synes det samme? -eller har jeg
overset noget? ;)

vh. Jørgen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-08-02 21:12

"Jørgen Østergaard" <joesterg@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> trækker numre fra -efter at have kigget lidt på sql serveren, så ser det
> ikke ud til at de gode M$/Sybase folk synes det samme? -eller har jeg

Er det autonummerering? Eller kaldet Identy i MSSQL
Lav et felt af typen Int og vælg Identity i "Columns"

mvh/Peter Lykkegaard