Load balance i router
Fra : Michael Arnø

Dato : 04-08-02 16:42

Hejsan,

jeg har fået adgang til 2 adslliner - en hos Tiscali og en hos CyberCity.

Derfor kunne det jo være rart at bruge dem som supplement til hinanden -
hvis den ene er "overanstrengt" eller offline.

Er faldet over denne router, som kan bruge load balance - men vil det
overhovedet virke? Er det noget der skal understøttes af ISP'erne?

http://www.longshine.de/pdf/883r-dsl-2w.pdf

Mvh

Michael

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-08-02 17:36

On Sun, 4 Aug 2002 17:41:44 +0200, Michael Arnø wrote:
> [...]
>
> Er faldet over denne router, som kan bruge load balance - men vil det
> overhovedet virke? Er det noget der skal understøttes af ISP'erne?

Uden at kende routeren - så kan jeg sige at du kun får det til at virke
med sessions baseret load-sharing, sådan at en session bliver NAT'et til
IP adressen du har fået af ISP A, og en anden til ISP B.

Og det virker kun for udgående sessioner.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer