Skærme
Fijala 3554
2 standard skærme ?
Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 04-08-02 14:28

Jeg har kun en skærm stående, men WinXp Pro meddeler at jeg har 2 nogen
gange 3 skærme. Mit grafikkort har Tv-out men det skulle ikke have noget
med sagen at gøre?
Hvad går der galt.

Et screenshot af enhedshåndtering ligger i dk.binaer.

Hvis du ka' du li' små søde hunde
så kig nærmere her:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/

Fra : lu_do

Dato : 05-08-02 19:56

Dax wrote:
"-=///DAX\\\=-" <spamnejtak_dax@postkasse.net> wrote in message
> [...]
> med sagen at gøre?
> Hvad går der galt.
>
> Et screenshot af enhedshåndtering ligger i dk.binaer.

Jeg har samme skærmkort - og af bl.a. den viste problemstilling i dk.binær
kører jeg ikke XP !.
Tag et kig hos ATI og du vil se dette:
http://mirror.ati.com/support/products/pc/rageltpro/winxp/rageltprowinxpdriv
ers.html?cboOS=Windows+XP&cboProducts=RAGE+LT+PRO&cmdNext=GO%21

Kedeligt - kedeligt !!! for til mit kort er tilsluttet en Mermaid Ventura
15'' fladskærm som
er superlækker og derfor nødigt vil skille mig af med. Jeg har prøvet
diverse "hjemmebryggede" drivere.
Det kan være du kan bruge dette link? :
http://www.geocities.com/ziyadhosein/
Jeg kunne ikke

Jeg har prøvet at smide nye skærmkort i min maskine (også for at få mere en
8MB på skærmkortet)
ATI Radeon VE og ASUS 2V1D (Begge med DVI)
- det nægter min Meramid skærm at reagere på fordi "den mangler et
scalerboard" - Hrrrrmmpfff !

Så desværre DAX, bruger du et af WIN XP ringe understøttet skærmkort - mit
råd må være at du bliver på
WIN 2K - for der virker hele "svineriet"

God fornøjelse

\Ludo

Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 06-08-02 16:44

lu_do skrev i <news:3d4eca02$0$88371$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>
> Så desværre DAX, bruger du et af WIN XP ringe understøttet skærmkort
> - mit råd må være at du bliver på
> WIN 2K - for der virker hele "svineriet"

Jeg ved ikke om det er mit skærmkort der er problemet, men efter at jeg
selv sammensatte driveren fra http://www.geocities.com/ziyadhosein/
virker kortet nu, både med tv-out og multimonitor (ikke fordi at jeg
bruge det).
XP meddelte at jeg har 2-3 standard skærme og det er tilfældet både med
de oprindelige drivere (Microsoft driver provided) og med dem jeg selv
har sammensat.

Det skal lige siges at selv om at jeg "sletter" skærmene i
enhedshåndtering kommer det igen efter reboot....!

Er der andre der kender til problemet og evt. har haft held med at
afhjælpe det.

Brian