Navneopslag, hvor ?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-08-02 13:13

Hej

Er der nogle der kender et sted på Internettet hvor man kan slå op hvad
et personnavn betyder ?

Vi har fundet et godt navn til vores lille nye søn, men vil da gerne
lige høre hvad navnet betyder inden vi kalder ham det.

Mvh. Jesper

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-08-02 13:31

Jesper Hansen wrote:
> [...]
>
> Vi har fundet et godt navn til vores lille nye søn, men vil da gerne
> lige høre hvad navnet betyder inden vi kalder ham det.

Hej Jesper

Prøv på kirkeministeriets hjemmeside under hyppige spørgsmål.
Der er der en liste over hhv. godkendte pige- og drengenavne.
www.km.dk

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-08-02 14:06

Karsten Feddersen wrote:

> [...]
>
> Prøv på kirkeministeriets hjemmeside under hyppige spørgsmål.
> Der er der en liste over hhv. godkendte pige- og drengenavne.

Hej igen

Jeg er vist lidt træt( var til bryllup i går) og fik ikke lige læst dit
indlæg ordentligt. Beklager.

Med venlig hilsen

Marianne Feddersen

Fra : Sander

Dato : 04-08-02 14:16

"Jesper Hansen" <newsgate@snagetv.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle der kender et sted på Internettet hvor man kan slå op hvad
> et personnavn betyder ?

Det nærmeste jeg kunne komme, var dette link :

http://www.behindthename.com/

Ellers kan i låne navnebøger på biblioteket, hvor både navn og betydning
står.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 04-08-02 18:28

Hej -
www.b-a-b-y.dk er der en navne-søge-maskine hvor du kan få forklaring på
navnenes betydning og hvor mange i DK som hedder det samme.

Hej fra Sandra