Børnepasning
Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 04-08-02 12:04

Hej

For et par år siden, kendte jeg en pige der passede et barn for en familie,
samt tog sig af lettere rengøring.
Familien fik tilskud af Randers kommune til hendes løn, fordi de ikke optog
en institutionsplads.
Er der nogen der ved, om det stadig er et tilbud kommuner giver?

M.V.H.

Eva

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 04-08-02 13:09

"Kåre Kjeldsen" <eva.kaare@get2net.dk> wrote in message
> [...]
optog
> en institutionsplads.
> Er der nogen der ved, om det stadig er et tilbud kommuner giver?

Nogle kommuner giver stadig tilskud (Skanderborg hvor jeg selv bor, gør).
Men de fleste har vist en klausul der begrænser arbejdets art til
børnepasning. Dvs. ingen rengøring, ingen kartoffelskrælning (altså til
resten af familien, mens hun gerne må skrælle kartofler til barnet...),
selvom man jo ku' formode at den slags gøremål (i mindre omfang
selvfølgelig), et eller andet sted også ville bidrage til børnepasning
(resten af familien får mere tid til ungen = fordel for ungen). Men det er
nok en diskussion der hører til i en .politik gruppe...

Mvh,
Michael

Fra : Britta Larsen

Dato : 05-08-02 09:32

"Michael Jørgensen" <m.jorgensen@fjernmig.mail.dk> skrev
> [...]
> (resten af familien får mere tid til ungen = fordel for ungen). Men det er
> nok en diskussion der hører til i en .politik gruppe...

Hej Michael...

Hvordan skal man søge om det ? :)

Bor selv i Skb kommune :)

HIlsen

Britta Larsen

Mor til to dejlige Drenge :)

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 05-08-02 19:05

[snip]
> Hej Michael...
>
> Hvordan skal man søge om det ? :)
>
> Bor selv i Skb kommune :)

Hmm, er ikke helt sikker på det. Men de ved det helt sikkert på kommunen

Michael

Fra : Serial # 19781010

Dato : 05-08-02 05:23

">
> [...]
optog
> en institutionsplads.
> Er der nogen der ved, om det stadig er et tilbud kommuner giver?

Her i århuskommune er der noget som fritvalgsordningen
hvor man for et tildskud af kommune til lønnen.
jeg mener at den man ansat kun skal passe barnet.
men prøv evt. at kigge på www.århus.dk

M.V.H

Lone