opstart af mp3 afspiller
Fra : Jens

Dato : 04-08-02 01:06

Jeg har lavet en lille mp3 afspiller

Mit problem er at jeg har valgt den som standart afspiller men når jeg så
klikker på en mp3 fil starter min afspiller op men uden at begynde at spille
filen

Hvordan opfanger jeg i mit program hvilken fil der er blevet trykket på ?

/ Jens

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 04-08-02 08:36

Du skal kigge på funktionen "Command" (Eller mere optimeret "Command$")

Hvis du kompiler det eksempel her:
Private Sub Form_Load()
MsgBox Command$
End Sub

og drag-dropper en fil over på programmet (exe'n), vil der stå stien til den
fil.

Jeg mener det samme gør sig gældende hvis du associerer en filtype med dit
program.

Helt kort:
"Command$" giver en streng der indeholder den fil der blev klikket på med
gåseøjne uden om.

Fra : Jens

Dato : 04-08-02 20:14

Tak det virker !