sin løn vær?
Fra : Erik L

Dato : 03-08-02 20:18

citat fra http://www.watchman.dk/

"Jeg vil gerne understrege, at jeg IKKE er modstander af de fremmede iblandt
os - uanset baggrund og nationalitet. Gud elsker ALLE mennesker, og som
kristen er jeg forpligtet til at gøre det samme. Jeg har gjort 52 rejser til
Israel og Mellemøsten, hvoraf den længste var på 11 måneder - og flere andre
på flere måneder. Rejse nr. 53 er i september. Så jeg er vant til at omgås
både jøder og kristne og muslimske arabere - og jeg har venner i alle tre
kategorier. Altså har jeg ingen problemer med menneskene."

Hvor får MH egentlig pengene fra til 53 rejser, Jeg har været murersvend i
over 35 år og har tjænt gode penge derved. Jeg har ikke 6 børn som koster
dyrt at holde i drift + et størrer hus end andre, og jeg har kun kunne
skrabt sammen til en enkelt rejse til Israel da det kostede ca 8500 kr
/person for 14 dage.

Hvad indtægt er der forbundet med et sådan MH job ???

Erik L

Fra : Erik L

Dato : 03-08-02 20:22

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> citat fra http://www.watchman.dk/
>>
> Hvad indtægt er der forbundet med et sådan MH job ???

Hvad med moms og skat hvis der er tale om frønsetillæg eller gaver ????

Erik L

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 03-08-02 21:57

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> wrote in message

> [...]

Jeg aner det ikke, men jeg kunne forestille mig frivillige bidrag fra
forskellige kirker/mennesker som støtter ham. Pengene går til hans
organisation "vægterne" og nok ikke ind på hans personlige bog.

> Hvad med moms og skat hvis der er tale om frønsetillæg eller gaver ????

Hvad med det?....... Det betaler han vel som han skal.

Hvad med dig Erik. Som murer har du da masser af mulighed for at arbejde
lidt sort engang i mellem. Gør du det/har du gjort det?

Fra : Erik L

Dato : 04-08-02 06:50

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad med dig Erik. Som murer har du da masser af mulighed for at arbejde
> lidt sort engang i mellem. Gør du det/har du gjort det?

Det har jeg gjort, selv de ansatte på rådhuset er glade for den slags
servicering af håndværkerne, og vi kan gå ud og se på det færdige resultat
vis du vil, folk fik noget for pengene, de har betalt sort.

Jeg har enda været med til at få understøttelse af A-kassen medens jeg hjalp
med at bygge Pinsekirken i Holstebro og arbejde sort for en Ælstebroder fra
Pindevækkelsen.

Så når Rådhusets og Pinsevækkelsen tillod det, troede jeg det var helt i
orden

Men hvad servicering er det MH udøver for de penge han indhenter og hvor
mange penge drejer det sig om, for med alle de rejser ser der tilsyneladen
ud til at være bedre end at murer.

~~~~~~~~~

Men der er også en anden ting man skal drage ind i pengestrømmen, det er
Gud.

Når jeg har arbejdet sort er det med mine egne hænder og i egen kraft, jeg
har stadig selv tjænt pengene.

MH har i modsætning til mig en fremtrædende lederstilling og behøver Guds
Ord og Helligåndens samarbejde på et helt andet nevo og Gud giver ikke MH
sorte penge og lader ham ikke undrage sig moms og told, men Gud står fast på
sit Ord og Helligåndens vil ikke hjælpe MH, hvis han ikke er helt overgivet
til Gud i økonomisk lydighed.

Erik L