AC'97 lydkort på SuSE8
Fra : Jan Larsen

Dato : 02-08-02 14:39

Hej

Jeg har et via VT8233A chip lydkort, som jeg ikke kan få til at virke på
SuSE
8.
SuSE finder kortet.....men virker ikke.
Jeg har fundet driver til SuSE8, men det er til kernel 2.4.18-4GB og min
kernel er 2.4.18-64GB SMP ?, som så betyder jeg ikke kan installer
driveren....
Hvad betyder 64GB SMP i kernel..????

Håber nogle kan hjælpe mig videre....

Mvh Jan

Fra : Stig Mogensen

Dato : 02-08-02 21:55

> Jeg har fundet driver til SuSE8, men det er til kernel 2.4.18-4GB og min
> kernel er 2.4.18-64GB SMP ?, som så betyder jeg ikke kan installer
> driveren....
> Hvad betyder 64GB SMP i kernel..????

Du skifter da bare kernel?
Jeg har selv lige skiftet Kernel fra 2.4.18-65BG SMP til 2.4.18-4GB, i et
forsøg på at afhjælpe nogle grafikproblemer.

SMP kernel,har multiprocessor support, og er ikke nødvendig på et singleCPU
system. Den blev dog hos mig indstalleret pr. default, da jeg kører med en
Pentium 4 Northwood CPU.

Du skifter kernel, ved at afinstallere k_smp, og installere k_dflt i Yast2.
Det er en smertefri process.

Mvh

Stig

Fra : Jan Larsen

Dato : 02-08-02 22:42

1000 tak for svar.....det vil jeg prøve...

Mvh Jan

Fra : Jan Larsen

Dato : 02-08-02 23:04

??? Hvor gøres dette i YaST2

Mvh Jan

Fra : Stig Mogensen

Dato : 02-08-02 23:47

> ??? Hvor gøres dette i YaST2

I tilføj/fjern software.
Kernelpakkerne ligger i "System/Kernel".
Sæt et d udfor k_smp, og et i(eller er det et X?) udfor k_deflt.
Kør indstalleringen, og reboot derefter.

/Stig

Fra : Jan Larsen

Dato : 03-08-02 01:56

Tak nu virker mit lydkort