polar ure og svømning
Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 02-08-02 14:01

Hej gruppe

Et spørgsmål angående polar ure og svømning.

Jeg vil gerne vide om der er nogen der har erfaring med at svømme
med dem i klorvand, kan de holde tæt stadigvæk eller ødelægger kloren
dem.

--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Peter

Dato : 03-08-02 09:07

"Nicolai L. Petersen" <nlp@inet.uni2.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg vil gerne vide om der er nogen der har erfaring med at svømme
> med dem i klorvand, kan de holde tæt stadigvæk eller ødelægger kloren

Jeg har et S710 og min erfaring i havvand var, at senderen ikke kunne sende
og målingen derved stoppede hele tiden

Ved godt det ikke var det du spurgte om, men det er værd at tage med.
Måske jeg bare har været uheldig.

Hilsen Peter

Fra : Peer Klercke

Dato : 05-08-02 14:18

Nicolai L. Petersen <nlp@inet.uni2.dk> wrote:

> Jeg vil gerne vide om der er nogen der har erfaring med at svømme
> med dem i klorvand, kan de holde tæt stadigvæk eller ødelægger kloren
> dem.

Hvilken model? Mine erfaringer er med Accurex Plus - det er muligvis blevet
bedre med S-serien.

Uret har holdt fint tæt - det skulle det jo også gerne - men knapperne
er blevet lidt "sløve" med tiden (man skal trykke lidt hårdt).

Tætheden er efter sigende en af grundene til, at Polar er så strikse med hvem,
der må skifte batteri (og at pakningen skal skiftes og uret tryktester, når
det bliver gjort).

Men svøm du bare - hvis det går i stykker, så brok dig

--
Peer

Fra : Tony L

Dato : 20-08-02 08:34

"Peer Klercke" <peer@no.such.thing.invalid> wrote in message
> [...]

Som hovedregel kan de sagtens klare vand - dog under betingelse af, at du
ikke betjener
knapperne direkte under vand - det er deres svage punkt (og iøvrigt de
fleste ures).

Tony