Double variabel ?
Fra : NK

Dato : 16-02-01 15:02

Har et underligt problem ?

Jeg læser en værdi fra en text fil, f,eks. 58,00
Herefter gemmer jeg den i en fil på følgende måde

open "C:\tal.bin" for random as #1
put #1,1,tal
close #1

Dette fungere fint indtil jeg indlæser variablen igen
open "C:\tal.bin" for random as #1
get #1,1,tal
close #1

Når jeg så aflæser tallet får jeg 58.006560453 eller andre tilfældige
værdier ?
afrundet til 2 decimaler er mit tal nu 58.01 ??

Jeg er nødt til at bruge double da ikke alle værdier er lige pæbe runde tal
men, de tal der er kan jeg altså ikke genindlæse som runde tal ?

NK

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 16-02-01 21:59

NK skrev:
> Jeg læser en værdi fra en text fil, f,eks. 58,00
> Herefter gemmer jeg den i en fil på følgende måde
> Når jeg så aflæser tallet får jeg 58.006560453 eller andre tilfældige
> værdier ?

Jeg ved ikke hvad du gør galt, men et bud kan være, at det er fordi du ikke
erklærer dine variabler korrekt.

Følgende virker tilsyneladende helt fint hos mig:

Rutine til at skrive i fil:
Dim Tal As Double
Dim f As Integer
f = FreeFile