Hvad er Kuglepoleret motor?
Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 02-08-02 07:34

Kort og godt:
Hvad betyder "kuglepoleret" når vi snakker om knallert motorer?

--
Mvh. Hans-Jacob
Jeg søger en Titi@ NMP-100u

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 02-08-02 09:59

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@JUNKMAILhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg søger en Titi@ NMP-100u
> Behøver ikke kasse, manualer, kabler
> og andet bare selve afspilleren... Mail mig

Hmm... Kuglepoleret???? Siger mig ikke noget! Men du kan polere dine
skyllekanaler op, så benz'en har nemmere ved at løbe igennem systemet! Det
kan være at det er det der menes!

Oliver Bruchhaus.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 02-08-02 14:45

Kugle poleret er nogen man gør ved motorblokken.. Den vil fremstå krom når
den er blevet poleret op.
Det er en meget fin form for slibning. alle små revner bliver fjernet.. og
derfor bliver den krom..

Og det er MEGA fedt ud!

Mvh Michael

Fra : Niels Skaaning

Dato : 17-08-02 13:10

Michael Thomsen skriver:

> [...]
> den er blevet poleret op.
> Det er en meget fin form for slibning. alle små revner bliver fjernet.. og

Tror du selv på, at der er nogen, der har opfundet de vises sten, som kan
forvandle aluminium til krom? Det bliver sku da ikke til krom - det bliver
bare blankt.
--
NS
-----

Fra : Michael Thomsen

Dato : 25-08-02 08:59

Så kan man godt hører at du ikke har prøvet at slive din motor blok ned med
autosol.. Den ligner at den er blevet forkromet, og jeg kan ikke se forskel
på mit forkrumet udstødnings rør og motorblokken.. De skinner lige så meget
:)

Fra : Niels Skaaning

Dato : 25-08-02 11:10

Michael Thomsen skriver:

> [...]
> på mit forkrumet udstødnings rør og motorblokken.. De skinner lige så meget

Krom og aluminium er nu en gang ikke det samme metal. Så er det ligegyldigt og
det ligner krom for det er det altså ikke.
--
NS
-----

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 28-08-02 22:55

> Krom og aluminium er nu en gang ikke det samme metal. Så er det
ligegyldigt og
> det ligner krom for det er det altså ikke.

Hmmm... AlCr?

// Troels

Fra : Niels Skaaning

Dato : 29-08-02 00:06

Troels Plougmann Olsen skriver:

> ligegyldigt og
>
> Hmmm... AlCr?

Niks... det er bare Al (eller faktisk en Al og Si støbelegering, men det
er ikke så vigtigt lige nu) og det bliver, lige som alle andre metaller,
blankt når man polerer det. Krom har bare den fordel frem for aluminium,
at det bevarer glansen pga. et oxidlag (den samme egenskab gør rustfrit
stål rustfrit pga. iblandingen af krom). Aluminium bevarer også glansen,
hvis der er tørt, men det er der jo sjældent.
--
NS