stop under og tegn !!!
Fra : Erik Larsen

Dato : 16-02-01 14:28

Salme 37 v 23
Af Herren stadfæstes mandens skrit, når han har
behag i hans vej!

Heb 2 v 4
Medens Gud vidnede med, både ved tegn og under
og mange slags kraftige gerninger og ved at tildele
mennesker Helligånden efter sin vilje.

Bortset for, at jeg ikke er en rigtig kristen og træder
de forkerte trin, og kun brokker mig, og ikke har fået
medhold i at ledere/forkynder/præster ikke bliver
stadfæstet, fordi de træder ved siden af.

Skulle vi så ikke omskrive Bibelen så den passer
bedre til ledere/forkynder/præster og de skrit de tager.

Og hvorfor ikke skrive barnedåb/voksendåb, så det
ikke kan misfordtås og kan stoppe striden blandt de
kristne.

Når vi ikke kan tilpasse os bibelen, så lad bibelen
tilpasse sig os. (som f.eks. Lima-Dokumentet)

Erik

Fra : Erik Larsen

Dato : 18-02-01 19:49

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Heb 2 v 4
> Medens Gud vidnede med, både ved tegn og under
> og mange slags kraftige gerninger og ved at tildele

Mit indlæg d 12-2-01, blev der forslået fra flere sider,
at Jeg skal selv tage det første skit selv, eller vi alle skal
sørge for os selv.

I denne tråd foreslog jeg at vi skulle omskrive Bibelen og
jeg forstår Godt, at ingen reagerer.

Men hvis vi menige medlemmer begynder med os selv og
Gud ser til medlemmerne med nåde, hvad så med lederne/
præsterne, skal de forblive konservative traditions bundne
leder/præster.

Jeg kan levende forestille mig hvad der vil ske, hvis en person
springer frem midt under Gudstjenesten i folkekirken på søndag,
med et Profeti om helbredelse til de syge, under bøn både i tunger
og med forstanden, medens han løber rundt og lægger hånden
på de syge som bliver mødt med Helligåndens dåb.
(det er endda Bibelsk 1 kor 14 v 26-34)

Jeg kan levende forstille mig hvad Biskop Kjeld Holm ville
sige og med ham mange andre både fri og folkekirke Præster
ville tage afstand fra sådan hændelser, fordi det ikke er sket i
deres regi.

Jeg mener med denne tråd, om "under og tegn" ikke skal
diskuteres på lige fod med udviklings teorier og skabelses
trorier, for "under og tegn" er jo en del af skaberen selv.
( ApG 2 v 47)

Erik

Fra : Olav Mo Grimdalen

Dato : 05-03-01 18:36

On Fri, 16 Feb 2001 14:28:09 +0100, "Erik Larsen"
<erik-larsen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>kristne.
>
>Når vi ikke kan tilpasse os bibelen, så lad bibelen
>tilpasse sig os. (som f.eks. Lima-Dokumentet)

Nei Erik, det er vi som skal tilpasse oss Guds ord å leve etter hans
bud og forskrifter. (Guds vilje med oss)

Olav