Excel XP - Problem med simpel formel
Fra : Hans-Jørgen Henrikse~

Dato : 01-08-02 14:14

Jeg er temmelig 'ny' med hensyn til brug af formler og ikke mindst makroer
og VBA og leder efter en løsning på et, synes jeg, forholsvis simpelt
problem:

Jeg vil tildele en celle, f.ex A1 en værdi fra en anden celle, f.ex D5,
såfremt et bestemt kriterium er opfyldt, f.ex. at den aktuelle dato ligger i
en bestemt periode, og i a l l e andre tilfælde skal cellen A1 bibeholde
den værdi den har, når datokriteriet ikke længere er opfyldt, d.v.s når
aktuel dato ligger før eller efter perioden.

Jeg kan ikke finde en funktion eller formel såsom "HVIS" eller "SUM.HVIS",
som lader A1 beholde den værdi, den har når kriteriet ikke længere er
opfyldt!

Er der nogen, der kan hjælpe med en simpel metode, eller skal der
voldsommere midler til?
På forhånd tak!

M.v.h Newbie...

Fra : Per Erik Midtrød

Dato : 02-08-02 21:55

Jeg skjønte ikke helt når celle A1 skulle endres, men se om denne hjelper
deg videre:

If Range("d1").Value = Range("d2").Value Then
Range("a1").Value = Range("d5").Value
End If

End Sub

Sett =today() d2.

Per Erik

Fra : Hans-Jørgen Henrikse~

Dato : 05-08-02 02:07

Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at EXCEL-formler tillader brug af
såkaldt 'cirkulære referencer', d.v.s. celleformler, hvor eet eller flere af
argumenterne i formlen kan referere til den samme celle, som formlen er
indeholdt i. Man skal afkrydse feltet 'Gentagelse' under fanen 'Beregning' i
EXCEL's indstillinger.
Men tak for din assistance - jeg må se at få gang i noget VBA og samspillet
mellem VBA og EXCEL, og jeg tror jeg kan se, hvad det er du tænker på med
din kode...

M.v.h. Newbie...