Ping direkte eller via switch
Fra : Torben Jepsen

Dato : 01-08-02 13:57

Hej er der en der vil hjælpe en newbee.
Jeg er ved at hjælpe en kammerat med et lille netværk, bestående af en ADSL
forbindelse, en Win2000, en XP home, en win 98 maskine alle forbundet via
switch.
Jeg forsøger at bruge switchen til det interne net, men jeg kan kun pinge
maskinerne hvis jeg kobler dem direkte sammen, dvs uden om switchen.
Det jeg gerne vil ende op med er et netværk hvor alle kan komme på internet,
win98 maskinen skal desuden bruge et DOS program på win2000 maskinen, dvs.
den skal kunne opdatere en database på win2000 maskinen.
Er dette et kompliveret ønske, eller er det ligetil?
VH
tjepsen

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 01-08-02 14:05

On Thu, 1 Aug 2002 14:56:32 +0200, "Torben Jepsen" <tjepsen@mail.dk>
wrote:

>Jeg forsøger at bruge switchen til det interne net, men jeg kan kun pinge
>maskinerne hvis jeg kobler dem direkte sammen, dvs uden om switchen.

Så er det nok et krydset kabel du bruger.
Det skal du ikke når du skal forbinde maskinerne til switchen.
--
Per K. Nielsen

"Now there's only two things in life
but I forget what they are"

Fra : Torben Jepsen

Dato : 01-08-02 14:11

Sorry
Det skulle jeg selvfølgelig også have skrevet, jeg har både krydsede og ikke
krydsede kabler, jeg bruger det krydsede når jeg kobler direkte og de ikke
krydsede via switchen.
VH tjepsen

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 01-08-02 14:16

On Thu, 1 Aug 2002 15:11:02 +0200, "Torben Jepsen" <tjepsen@mail.dk>
wrote:

>Det skulle jeg selvfølgelig også have skrevet, jeg har både krydsede og ikke
>krydsede kabler, jeg bruger det krydsede når jeg kobler direkte og de ikke
>krydsede via switchen.

Godt så.
Kommer der lys i lampen på switchen og netkortet når du stikker kablet
ind?
På alle maskinerne?

Fra : Torben Jepsen

Dato : 01-08-02 14:24

Ja, der er lys. Jeg har desuden for ikke at forvirre mig selv, taget kablet
til ADSL modemet ud, så der lige nu kun er det interne net, jeg tcp, og kan
altså pinge på ip-adressen uden om switchen men ikke igennem

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 01-08-02 18:11

On Thu, 1 Aug 2002 15:23:42 +0200, "Torben Jepsen" <tjepsen@mail.dk>
wrote:

>altså pinge på ip-adressen uden om switchen men ikke igennem

Faste IP-adresser?
Har du sat netkortene til auto-detect?

Fra : Torben Jepsen

Dato : 01-08-02 21:04

Nej jeg har godt nok dynamisk ip, men jeg bruger den ip jeg kan finde ved at
taste ipconfig, er det forkert?

Fra : Torben Jepsen

Dato : 03-08-02 09:32

Switchen var helt ny, men det viste sig at være den der var i stykker!!

tjepsen