Haster lidt
Fra : Chris

Dato : 01-08-02 11:43

Hej.

Jeg roder lidt med netværk igen!

I min bunke har jeg en pæn del RJ-45 kabler.
Hvordan kan jeg se forskel på dem?
Jeg ved, at nogen er crossover og at andre ikke er.
Det er surt sidde og makke med software, hvis man ikke helt har styr på
hvilket kabel man bruger... det synes jeg i hvert fald.

På forhånd tak for hjælpen!

Chris

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-02 12:05

"Chris" <in@g.en> skrev i en meddelelse

> I min bunke har jeg en pæn del RJ-45 kabler.
> Hvordan kan jeg se forskel på dem?
> Jeg ved, at nogen er crossover og at andre ikke er.

Kig på stikkene. Her kan du sikkert se hvilke farver de forskellige ledere i
kablet har og hvilke ben i stikkene de er forbundet til.

Tag så et kabel og læg stikkene (et fra hver sin ende) ved siden af
hinanden, sådan at kabelenden går samme vej.
Hvis rækkefølgen af farverne (lederne) er ens for de to ender er kablet et
straight-through. Er rækkefølgen ikke ens er kablet et crossover.

Claus

Fra : Chris

Dato : 01-08-02 12:07

Hej Mogens og Claus.

Tusind tak for jeres hurtige svar!
Der er bare ikke noget værre end at vente, når man laver netværk, synes jeg.
Det skal bare overståes!

Chris

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 01-08-02 12:05

Chris wrote:

> Jeg ved, at nogen er crossover og at andre ikke er.

Man kan som regel se farverne på lederne
igennem stikket. Er stikkene ens i begge ender
mht. farver er kablet ikke krydset.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08