Active Desktop i IE5
Fra : Morten Bonde

Dato : 16-02-01 13:41

Jeg har en ven som har fået en maskine hvor IE5 var pre-installeret. Han
har bare det problem, at han ikke har Active Desktop på maskinen (siger
han). Han siger, at han har fået at vide, at han skal installere IE4 og
så derefter opdatere til IE5 for at få denne facilitet. Det synes jeg
lyder lidt mystisk.

Morten Bonde

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-01 14:56

Fri, 16 Feb 2001 13:40:57 +0100, skrev Morten Bonde
<mb@adtention.dk>:

>Det synes jeg lyder lidt mystisk.

Det er korrekt, hvis styresystemet er Win 95 eller Win NT 4.

Her kræves det, at IE 4 har været installeret først.

Grunden til at man ikke får det med er at de Windowsudgaver, hvor IE 5
følger med, har det indbygget i selve Windows og ikke i IE.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-02-01 15:00

Morten Bonde wrote:

> [...]
> han). Han siger, at han har fået at vide, at han skal installere IE4 og
> så derefter opdatere til IE5 for at få denne facilitet. Det synes jeg

Hent en ie5setup.exe ned fra MS eller Tucows og prøv denne metode:
IE5Setup.exe /C:"ie5wzd /e:IE4Shell_NTx86 /I:Y"

Det lykkedes på en enkelt af 4 maskiner indtil videre at få active desktop
på en IE5 installation. De øvrige 3 afbrød med en fejl om der ikke var nogne
forbindelse til Internettet.
Det var alle NT maskiner (3 DK og 1 UK med samme servicepack, 1 DK lykkedes)
så måske er fejlprocenten lavere på Win98 (med mindre du kan finde ud af
hvad der forårsager fejlen).

/Robert

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-01 18:49

Fri, 16 Feb 2001 14:59:47 +0100, skrev Robert Eriksen <roe@adr.dk>:

>Det var alle NT maskiner (3 DK og 1 UK med samme servicepack, 1 DK lykkedes)
>så måske er fejlprocenten lavere på Win98 (med mindre du kan finde ud af
>hvad der forårsager fejlen).

Jeg kender godt den setup, men da, der ikke står, hvilken Win det
drejer sig om, kom jeg ikke med den, for mon ikke flg. skal skrives om
til Win 95: /e:IE4Shell_NTx86 /?

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : morbon

Dato : 16-02-01 23:10

Jeg er ret sikker på, at det er Win NT der kører på maskinen. Den
fremgangsmåde i snakker om - kan I uddybe lidt nærmere hvad det er I vil
have ham til at gøre! Den kommando i remser op... hvor skal den skrives? Er
det inden han kører en Setup?

Forklar, forklar!

Hilsen Morten Bonde

BEMÆRK: Afsender ID er anderledes end mit start indlæg, da det blev skrevet
på arbejds PC.

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qsjq8tcp765j859lten3kvh5i9laagmdvt@193.162.153.117...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-02-01 00:00

Fri, 16 Feb 2001 23:10:25 +0100, skrev "morbon"
<morbon@post11.tele.dk>:

>Den kommando i remser op... hvor skal den skrives? Er
>det inden han kører en Setup?

Jeg har ikke selv prøvet, at bruge den kender den kun fra
nyhedsgruppeindlæg.

Gå i start/kør, brows dig frem til IE 5 setuppen og skriv dette
bagefter:

/C:"ie5wzd /e:IE4Shell_NTx86 /I:Y"

men det kan godt være, at e: skal laves om til noget andet.

Jeg ville foretrække, at afinstallere IE 5 i tilføj/fjern programmer,
genstarte, installere IE 4 og vælge ny brugergrænseflade og bagefter
installere IE 5.

Husk, at der skal køres den servicepack, som I bruger til jeres NT,
efter installation af IE.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : morbon

Dato : 17-02-01 01:31

Tak for hjælpen! Jeg bringer beskeden videre....