JMail, SMTP problem.
Fra : Nicolai Hansen

Dato : 01-08-02 10:27

Hej,

Jeg forsøger at få jmail til at virke på et Tiscali Webhotel, men har
problemer med at får smtp serveren til at sende? Jeg har prøvet flere
forskellige muligheder bl.a.:

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "smtp.tiscali.dk"
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.Sender = afsender
JMail.AddRecipient modtager
JMail.Subject = emne
JMail.Body = besked & "<P>Navn: " & afsender & "<BR>Adresse: " & adresse &
"<BR>Postnr. & By: " & postnr & " " & by & "<BR>Tlf: " & tlf & "<BR>Fax: " &
fax & "<BR>E-mail: " & mail
JMail.execute
Set JMail = Nothing

Nogle forslag?

MVH

Nicolai

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 01-08-02 11:03

> Nogle forslag?

Får du en fejlkode?

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 01-08-02 11:10

> Får du en fejlkode?

Ja, denne her:

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/nbh/sendmail.asp, line 27

Mvh
Nicolai

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 01-08-02 14:59

> Ja, denne her:
>
> jmail.SMTPMail error '8000ffff'
>
> The message was undeliverable. All servers failed to receive the message
>
> /nbh/sendmail.asp, line 27

Efter nogle timers arbejde fandt jeg fejlen (nogle gange kan man ikke se
skoven for bare træer), så jeg synes jeg skylder svar på mit eget problem.

Denne linie var forkert:
JMail.Sender = afsender (afsender er egenavnet og ikke email adr. som det
skal være)

istedet:
JMail.Sender = mail

Mvh