Gal 4, 21-27
Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-08-02 07:47

I Gal 4, 21-27 peger Paulus på, at Abraham fik to sønner. Den ene blev født
til trældom af en trælkvinde efter naturens orden. Den anden blev født af en
fri kvinde til frihed ved et løfte.

Trælkvindens navn Hagar betegner bjerget Sinaj i Arabien og svarer til det
nuværende Jerusalem, for det lever i trældom med sine børn. Men det
himmelske Jerusalem er frit, og det er vor moder.

Hvis Islam stammer fra den ene søns slægt og Kristendommen stammer fra den
anden søns slægt, og det tror jeg, må de to religioner have samme Gud omend
under forskellige navne, og Islam må være den lovregulerede udgave af
Kristendommen.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-02 00:51

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message

> [...]
omend
> under forskellige navne, og Islam må være den lovregulerede udgave af

Nordboerne gav Mellemøstelig tro på næsegrus underkastelse en chance.
Den var lidt mere spændende end Odin og Thor.
Men paveriet skuffede, så Luther, Grundtvig mfl har udrenset for 99% af det
skadelige, og vor kulturkristendom er lykkelig fjernt fra håndsafhuggelse
dømmesyge-troen.