Hvad erstatter linuxcxonf(ig) i Redhat 7.3~
Fra : Allan johansen

Dato : 01-08-02 07:06

Hej NG!

Er det meningen, at man skal konfigurere f.eks. netværk 'the hardcore
way' vha. div. konfig-filer, hvis man har installeret en Rødhætte 7.3
uden grafisk brugerflade?

Det var sådan set det jeg ville spørge om. Jeg har ikke selv fundet
noget alternativ, som IKKE bruger grafisk brugerflade.

Mvh. Allan Johansen
Http://www.datmek.dk/

Fra : Jesper Krogh

Dato : 01-08-02 07:27

In article <4269e.22883046@posting.google.com>, Allan johansen wrote:
> [...]
>
> Det var sådan set det jeg ville spørge om. Jeg har ikke selv fundet
> noget alternativ, som IKKE bruger grafisk brugerflade.

Jeg har netconfig i pakken pump
[jesper@luke jesper]$ rpm -qf /usr/sbin/netconfig
pump-0.8.11-7mdk
[jesper@luke jesper]$

Det er et Red Hat tool så det har nu nu nok også.

Kan man ikke stadig skrive setup også få et lille menusystem til
basiskonfiguration.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk - Mandrake 8.2 PowerPack er nu i hus.

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 01-08-02 09:07

Jesper Krogh <jesper@linuxpusher.dk> writes:

> Jeg har netconfig i pakken pump
> [jesper@luke jesper]$ rpm -qf /usr/sbin/netconfig
> pump-0.8.11-7mdk

Pakken hedder netconfig på min RH7.2 maskine

Christoffer Olsen

Linux - Free as in 'freedom', not as in 'free beer'

Fra : Brian

Dato : 02-08-02 12:17

On Thu, 01 Aug 2002 10:06:41 +0200, Christoffer Olsen wrote:

> Pakken hedder netconfig på min RH7.2 maskine

erhh... indikere "mdk" i pakkens navn ikke at den er en Mandrake pakke ?
og har de ikke i distributionsforbistringens navn ændret placeringen af
diverse pakker ?

/brian

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 02-08-02 14:47

Brian <spamme@it-bakken.dk> writes:

> erhh... indikere "mdk" i pakkens navn ikke at den er en Mandrake pakke ?
> og har de ikke i distributionsforbistringens navn ændret placeringen af
> diverse pakker ?

Jo, det er korrekt, det undrer mig dog at man finder netconfig i
pump-pakken. Hvilken version af Redhat er MDK bugget på? Det kunne jo
være at Netconfig også ligger i pump-pakken på en RH7.3.... Hey det må
være nok "hvisser" og "såfremter", er der ikke nogen der ved det?

På min maskine som er en opgraderet DeadRat 7.2 Hedder pakken
hvori man finder /usr/sbin/netconfig, netconfig-0.8.11-7

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-08-02 20:05

Brian <spamme@it-bakken.dk> writes:

> erhh... indikere "mdk" i pakkens navn ikke at den er en Mandrake pakke ?

Jo.

I RedHat 7.3 ligger netconfig i:

$ rpm -qf `which netconfig`
netconfig-0.8.11-7

--
Jacob - www.bunk.cc
Zombie processes haunting the computer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-02 09:26

Allan johansen skrev:

>Er det meningen, at man skal konfigurere f.eks. netværk 'the hardcore
>way' vha. div. konfig-filer, hvis man har installeret en Rødhætte 7.3
>uden grafisk brugerflade?

Næ. Linuxconf findes skam i Redhat 7.3, men den bliver ikke
installeret hvis man ikke selv vælger den specifikt.

--
Bertel

Fra : Brian

Dato : 01-08-02 12:02

On Thu, 01 Aug 2002 10:26:05 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Næ. Linuxconf findes skam i Redhat 7.3, men den bliver ikke installeret
> hvis man ikke selv vælger den specifikt.

Hmmm... Vil du lige vise mig hvor den ligger i 7.3 træet ?

ncftp ...en/os/i386/RedHat/RPMS > ls lin*
linuxdoc-tools-0.9.16-4.i386.rpm
ncftp ...en/os/i386/RedHat/RPMS >

som det kan læses ud af ovenstående ligger den ikke i 7.3 !
ovenstående er sunsite.dk, men samme resultat kan ses på funet ug sunet
samt redhat's eget ftp site.

/brian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-02 13:19

Brian skrev:

>Hmmm... Vil du lige vise mig hvor den ligger i 7.3 træet ?

Undskyld. Det er 7.2 jeg har.

--
Bertel

Fra : Brian

Dato : 01-08-02 12:03

> Er det meningen, at man skal konfigurere f.eks. netværk 'the hardcore
> way' vha. div. konfig-filer, hvis man har installeret en Rødhætte 7.3
> uden grafisk brugerflade?

Hej Allan
Du kan bruge linuxconf pakken fra redhat 7.2 uden problemer :)

/brian