problem med javascript
Fra : SumSum

Dato : 31-07-02 19:55

En af mine venner har bedt om hjælp til at løse hans problem, men jeg har
selv måtte give op, da det ikke er min stærke side. Derfor håber jeg at
andre vil kigge på scriptet. Det eneste der sker, er at man kommer til samme
side, hvor der så står Hejsa uanset om man indtaster det rigtige password
eller ej. Det lykkes altså ikke at sende brugeren til siden http://dr.dk

Scriptet kommer her:

<head>
<script language="javascript">
password = prompt("For at se denne side, skal du indtaste dit
password","Skriv password her...");
</script>
</head>
<script language="javascript">
if (password!="Adgang" || password!="adgang")
{location.replace('(http://dr.dk)'); break; window.alert('Dit password
stemmer ikke, proev igen eller skriv exit for at g&aring; til index.');
password = prompt("For at se denne side, skal du indtaste dit password...
Skriv exit for at vende tilbage...","For at se denne side, skal du indtaste
dit password","Skriv password her...");
}
}
</script>
Hejsa

---

Fra : SumSum

Dato : 01-08-02 19:44

"SumSum" <motor30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> password = prompt("For at se denne side, skal du indtaste dit password...
> Skriv exit for at vende tilbage...","For at se denne side, skal du

Jeg ved at der findes mange kloge og hjælpsomme mennesker herinde (fedte
fedte), så jeg tillader mig forsigtigt at rykke for et svar fra en venlig
sjæl.

Hilsen
SumSum, der stadig roder med skidtet

---

Fra : Claus Sørensen

Dato : 02-08-02 09:50

SumSum wrote:

> Jeg ved at der findes mange kloge og hjælpsomme mennesker herinde (fedte
> fedte), så jeg tillader mig forsigtigt at rykke for et svar fra en venlig
> sjæl.

Problemet med JavaScript-baseret adgangskodebeskyttelse er, at alle og
enhver kan se adgangskoden.

Så brug enten serverside scripts eller .htaccess filer.

Hvis du ikke har mulighed for det - så er det bare ærgerlig (find eventuelt
et andet sted at ligge dine hjemmesider).

De herligste hilsner

Fra : Stig Nygaard

Dato : 01-08-02 20:45

Hej!

SumSum wrote:
> {location.replace('(http://dr.dk)'); break; window.alert('Dit password

Det ser underligt ud med parantesen inde i strengen i replace. Mon ikke
det virker med:

location.replace('http://dr.dk/')

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : SumSum

Dato : 01-08-02 21:06

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev i en meddelelse
> Det ser underligt ud med parantesen inde i strengen i replace. Mon ikke
> det virker med:
>
> location.replace('http://dr.dk/')

Jo. Nu skifter siden til dr.dk, men det gør den uanset hvad man indtaster
som adgangskode. Noget tyder på at if sætningen eller variablen password
ikke virker efter hensigten. Jeg smider lige scriptet, som det ser ud nu
(jeg har kortet den kraftigt ned, for at forstå hvad der sker):

if (password!="test")
{location.replace('http://dr.dk/')}
</script>
Forkert password<br>

---

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 03-08-02 03:47

> [...]
> ikke virker efter hensigten. Jeg smider lige scriptet, som det ser ud nu
> (jeg har kortet den kraftigt ned, for at forstå hvad der sker):

Din if sætning siger at man bare skal taste alt andet end "test" som password
altså
if (password!="test")
betyder at hvis "password" ikke er lig med "test" er sætningen sand; != betyder NOT

prøv i stedet med
if(password=="test")
Så er det kun når brugeren skriver "test" ind som password at han bliver sendt videre
til dr.dk.

Med venlig hilsen

Frank B. Daugaard
Site Builder

Fra : SumSum

Dato : 03-08-02 20:52

"Frank B. Daugaard" <fbd@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> prøv i stedet med
> if(password=="test")
> Så er det kun når brugeren skriver "test" ind som password at han bliver

Det har jeg også tænkt på, men man bliver sendt videre uanset om man taster
test eller torben. Så if sætningen virker ikke

---

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 04-08-02 00:25

> Det har jeg også tænkt på, men man bliver sendt videre uanset om man taster
> test eller torben. Så if sætningen virker ikke

Så må det være noget andet du gør galt for nedestående har jeg testet i
IE6, Mozilla1, Netscape4, Netscape6.2 og Opera6 på windows og der
virker det fint.

Har du prøvet at reloade med shift+F5??

/Frank B. Daugaard

if (password=="test")
{location.replace('http://dr.dk/')}
</script>
Forkert password<br>

Fra : SumSum

Dato : 05-08-02 08:31

> Så må det være noget andet du gør galt for nedestående har jeg testet i
> IE6, Mozilla1, Netscape4, Netscape6.2 og Opera6 på windows og der
> virker det fint.

Du har ret. Det virker perfekt. Tusind tak. Det sender jeg videre til min
ven

SumSum

---

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 01-08-02 21:32

Uden jeg har konkrete bud på fejlen, så prøv:

Hello World!

Kim

--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : SumSum

Dato : 01-08-02 23:02

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <head>
> <script language="javascript">
> password = prompt("For at se denne side, skal du indtaste dit

Det blev det værre af. Nu spørger siden slet ikke efter en indtastning mere
*snøft*

---

Fra : SumSum

Dato : 01-08-02 23:03

Glem det bare. Jeg giver op. Javascript er ikke noget for mig og min ven må
holde sig til ASP eller PHP, som jeg kan hjælpe ham med. Tak for forsøget.

Hilsen
SumSum

---

Fra : Claus Sørensen

Dato : 02-08-02 09:48

SumSum wrote:

> Glem det bare. Jeg giver op. Javascript er ikke noget for mig og min ven
> må holde sig til ASP eller PHP, som jeg kan hjælpe ham med. Tak for
> forsøget.

Er det ikke muligt at bruge .htaccess så?

De herligste hilsner

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 02-08-02 20:07

"SumSum" <motor30@hotmail.com> wrote in message news:<3d48325a$0$1681
> [...]
> Skriv exit for at vende tilbage...","For at se denne side, skal du indtaste

Du skal da have scriptet til at vente på at han taster ind. Når du
laver det som to adskildte scripts får du vel åbnet prompten, men
browseren når at spørge om password før han når at skrive noget som
helst. Lav et funktionskald som skifter side.

Med venlig hilsen

Carsten Nielsen

Fra : SumSum

Dato : 03-08-02 20:55

"Carsten Nielsen" <carsten_niel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> browseren når at spørge om password før han når at skrive noget som
> helst. Lav et funktionskald som skifter side.

Tak for at I alle gad at kigge på koden, men uanset hvad vi gør, kan vi ikke
få det til at virke. Vi glemmer det bare, for han har opgivet at få
beskyttet sin side. Han kan nemlig ikke bruge ASP eller PHP, så javascript
var hans sidste mulighed og det virker åbenbart ikke for ham.

Hilsen fra en taknemmelig SumSum

---