Comic Sans i CSS
Fra : Niels Henriksen

Dato : 16-02-01 12:21

Hvad hedder Comic Sans når man skal bruge det i Style sheet?

--
Niels Henriksen
Systemudvikler

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 16-02-01 13:04

Hej

> Hvad hedder Comic Sans når man skal bruge det i Style sheet?

En font hedder altid det, som den er installerede på klient maskinen som, så
hvis der er angivet f. eks. comic sans, i CSS'et så skal comic sans være
installeret på klient maskinen. Ønsker man at bruge en font der ikke er
installeret på klient maskinen, så skal man have fat i noget der hedder
embedded fonts: http://www.devshed.com/Client_Side/DHTML/EmbeddedFonts/.

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-02-01 13:48

Niels Henriksen skrev:

>Hvad hedder Comic Sans når man skal bruge det i Style sheet?

Ikke forstået? Comic Sans hedder Comic Sans...

- og er efter min mening en umådelig grim skrifttype [men det er vel
en smagssag].
--
venligst
/Lasse

Printserver til 3 printere sælges - startbud 399,-
http://www.qxl.com/cgi-bin/qxl.filereader?982095376+DA/products/Q1005535199/_13639972

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 16-02-01 13:54

"Niels Henriksen" <niels@ryttersnak.dk> udtrykte:

>Hvad hedder Comic Sans når man skal bruge det i Style sheet?

font-family: "Comic Sans MS";

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

WAP/WML/PHP Tutorials
http://www.nau.dk/

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 16-02-01 13:53

Niels Henriksen skrev i meddelelsen <96j25v$ik0$1@news.cybercity.dk>...
>Hvad hedder Comic Sans når man skal bruge det i Style sheet?

"Comic Sans" (anførselstegn pga. mellemrummet)

-- Klaus.

Fra : Martin Fæster

Dato : 16-02-01 21:49

Således kan det se ud når man har fortalt IE4.XX at benytte comic sanse

<STYLE TYPE="text/css">
<!-- /* $WEFT -- Created on 26-10-00 -- */
@font-face {
font-family: Comic Sans MS;
font-style: normal;
font-weight: normal;
src: url(COMICSA0.eot);
}
-->
</STYLE>

--

Venlig hilsen,
Martin Fæster

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 16-02-01 22:00

Martin Fæster skrev i meddelelsen ...
>Således kan det se ud når man har fortalt IE4.XX at benytte comic sanse
> @font-face {
> src: url(COMICSA0.eot);

Hvad er .eot? Jeg har tilfældigvis lige (i stor højde) passeret forbi
font-face afsnittet i CSS2-spec'en, så jeg vil da gerne lige have
uddybet det med downloading af fonte - hvilket format skal de angives i?
(jeg lurede på om man bare kunne henvise til en kopi fra
c:\windows\fonts)

-- Klaus.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-02-01 10:45

Det skal være en *.eot fil så du kan ikke henvise til din font i
C:\windows\fonts.
Se http://www.microsoft.com/typography/default.asp og download WEFT.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 17-02-01 15:12

"Martin Fæster" <mafaeste@worldonline.dk> udtrykte:

>Således kan det se ud når man har fortalt IE4.XX at benytte comic sanse

Og hvis andre end IE4 også skal have at vide hvilken font der er tale om
sætter man anførselstegn om Comic Sans MS.

><STYLE TYPE="text/css">
><!-- /* $WEFT -- Created on 26-10-00 -- */
> @font-face {
> font-family: Comic Sans MS;

font-family: "Comic Sans MS";

> font-style: normal;
> font-weight: normal;
> src: url(COMICSA0.eot);
> }
>-->
></STYLE>

PS: Der er ingen grund til at citere signaturen fra den du svarer.