/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
Beeb-koder på Soltek Drv4 ?
Fra : Dorthe Rysz


Dato : 31-07-02 15:31

Hvor kan finde en forklaring på hvad disse beeb-codes betyder, det står ikke
i manualen !

Jeg er lige kommet hjem fra job, og må konstatere at maskinen er gået død
imens jeg har været væk ?

CPU temp i morges lå på ca. 50 grader.

Hvis jeg prøver at starte maskinen, giver den et bip, og slukker med det
samme igen, hvad kan dette skyldes ??

Please hjælp

Jan Rysz



 
 
Dorthe Rysz (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Dorthe Rysz


Dato : 31-07-02 16:20

Har lige prøvet at pille CPU´en ud, så siger bundkortet ingenting ??

CPU´en er lidt brun omkring der hvor der står L1 og L9 ( det er en XP
1600+ ), kan den være brændt af ??

Jan Rysz



AJC (31-07-2002)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 31-07-02 18:55

"Dorthe Rysz" <drysz@mail.dk> wrote in message
news:3d480023$0$1249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Har lige prøvet at pille CPU´en ud, så siger bundkortet ingenting ??
>

Nej, det skal bundkortet heller ikke. Det er mærkeligt så mange mennesker
(heriblandt "teknikere"), som tror at bundkortet skal melde fejl, hvis der
ikke er monteret en CPU!

>
> CPU´en er lidt brun omkring der hvor der står L1 og L9 ( det er en XP
> 1600+ ), kan den være brændt af ??
>

Måske. Det er desværre ikke muligt for mig at konstatere 100% uden at have
set CPU'en/PC'eren.
Hvis du har mulighed for det, så levér PC'eren ind til reparation dér hvor
du evt. har købt den. Det burde ikke tage mere end nogle få minutter at
finde fejlen.

Mvh
AJC.





Morten Dybdal (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 31-07-02 19:09

AJC wrote:
> "Dorthe Rysz" <drysz@mail.dk> wrote in message
> news:3d480023$0$1249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>>Har lige prøvet at pille CPU´en ud, så siger bundkortet ingenting ??
>>
>
>
> Nej, det skal bundkortet heller ikke. Det er mærkeligt så mange mennesker
> (heriblandt "teknikere"), som tror at bundkortet skal melde fejl, hvis der
> ikke er monteret en CPU!
>
>
Inden du blamerer dig for meget så læs lige her: http://www.bioscentral.com/



--
Morten Dybdal



AJC (31-07-2002)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 31-07-02 22:57

"Morten Dybdal" <morten@REMdm-data.dk> wrote in message
news:3D4827D6.8040607@REMdm-data.dk...
> AJC wrote:
> > "Dorthe Rysz" <drysz@mail.dk> wrote in message
> > news:3d480023$0$1249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> >>Har lige prøvet at pille CPU´en ud, så siger bundkortet ingenting ??
> >>
> >
> >
> > Nej, det skal bundkortet heller ikke. Det er mærkeligt så mange
mennesker
> > (heriblandt "teknikere"), som tror at bundkortet skal melde fejl, hvis
der
> > ikke er monteret en CPU!
> >
> >
> Inden du blamerer dig for meget så læs lige her:
http://www.bioscentral.com/
>

Og hvad er det lige, du prøver at sige med det?

Mvh
AJC.




Morten Dybdal (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 31-07-02 23:08

AJC wrote:
> "Morten Dybdal" <morten@REMdm-data.dk> wrote in message
> news:3D4827D6.8040607@REMdm-data.dk...
>
>>AJC wrote:
>>
>>>"Dorthe Rysz" <drysz@mail.dk> wrote in message
>>>news:3d480023$0$1249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>>>Har lige prøvet at pille CPU´en ud, så siger bundkortet ingenting ??
>>>>
>>>
>>>
>>>Nej, det skal bundkortet heller ikke. Det er mærkeligt så mange
>>
> mennesker
>
>>>(heriblandt "teknikere"), som tror at bundkortet skal melde fejl, hvis
>>
> der
>
>>>ikke er monteret en CPU!
>>>
>>>
>>
>>Inden du blamerer dig for meget så læs lige her:
>
> http://www.bioscentral.com/
>
>
> Og hvad er det lige, du prøver at sige med det?
>

At det er noget sludder du siger. Gå ind og kik på "Bios beep codes"
Både Award, AMI, og pheonix advarer hvis CPU'en er defekt/manglende.




--
Morten Dybdal



AJC (31-07-2002)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 31-07-02 23:22

"Morten Dybdal" <morten@REMdm-data.dk> wrote in message
news:3D485FB2.1040602@REMdm-data.dk...
> AJC wrote:
> > "Morten Dybdal" <morten@REMdm-data.dk> wrote in message
> > news:3D4827D6.8040607@REMdm-data.dk...
> >
> >>AJC wrote:
> >>
> >>>"Dorthe Rysz" <drysz@mail.dk> wrote in message
> >>>news:3d480023$0$1249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >>>
> >>>
> >>>>Har lige prøvet at pille CPU´en ud, så siger bundkortet ingenting ??
> >>>>
> >>>
> >>>
> >>>Nej, det skal bundkortet heller ikke. Det er mærkeligt så mange
> >>
> > mennesker
> >
> >>>(heriblandt "teknikere"), som tror at bundkortet skal melde fejl, hvis
> >>
> > der
> >
> >>>ikke er monteret en CPU!
> >>>
> >>>
> >>
> >>Inden du blamerer dig for meget så læs lige her:
> >
> > http://www.bioscentral.com/
> >
> >
> > Og hvad er det lige, du prøver at sige med det?
> >
>
> At det er noget sludder du siger. Gå ind og kik på "Bios beep codes"
> Både Award, AMI, og pheonix advarer hvis CPU'en er defekt/manglende.
>
>

Nej det er dig der vrøvler!
Hvis du havde haft praktisk erfaring med test af motherboards, så ville du
vide, at det ikke er sådan!
Jeg har igennem de sidste mange år testet flere hundrede motherboards og jeg
har aldrig stødt på det i praksis!
Der SKAL være isat en CPU for at POST kan startes!

EOD.

Mvh
AJC.




Morten Dybdal (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 01-08-02 18:08

AJC wrote:

> Der SKAL være isat en CPU for at POST kan startes!
>
> EOD.
>

Så lykkedes det endeligt at få dig til at komme med noget brugbart, tak!


--
Morten Dybdal



Dorthe Rysz (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Dorthe Rysz


Dato : 31-07-02 19:43

> Nej, det skal bundkortet heller ikke. Det er mærkeligt så mange mennesker
> (heriblandt "teknikere"), som tror at bundkortet skal melde fejl, hvis der
> ikke er monteret en CPU!

Undskyld Einstein.....Jeg spurgte fordi jeg gerne vil vide noget om det, og
ikke fordi jeg tror at sådan bør det være !!!

> Måske. Det er desværre ikke muligt for mig at konstatere 100% uden at have
> set CPU'en/PC'eren.
> Hvis du har mulighed for det, så levér PC'eren ind til reparation dér hvor
> du evt. har købt den. Det burde ikke tage mere end nogle få minutter at
> finde fejlen.

Hmm....120 Kr. til busbillet, 300-400 Kr. til en tekniker inden han gider at
spørge hvad han skal hjælpe med, plus en dags slid, for at konstatere det
som jeg allerede har en anelse om...... No way, så kan jeg ligeså godt købe
en ny CPU, om ikke andet så ligger den da til en anden god gang, hvis det
skulle vise sig at være noget andet der er galt !!

By the way, tak til Morten for linket til "Bioscentral", det kan absolut
være nyttigt i fremtiden

MVH
Jan Rysz



AJC (31-07-2002)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 31-07-02 23:11

"Dorthe Rysz" <drysz@mail.dk> wrote in message
news:3d482fc2$0$1237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Nej, det skal bundkortet heller ikke. Det er mærkeligt så mange
mennesker
> > (heriblandt "teknikere"), som tror at bundkortet skal melde fejl, hvis
der
> > ikke er monteret en CPU!
>
> Undskyld Einstein.....Jeg spurgte fordi jeg gerne vil vide noget om det,
og
> ikke fordi jeg tror at sådan bør det være !!!
>

Undskyld, jeg kan godt se at jeg måske lød lidt for hård, men jeg ville bare
pointere, at det er en fejl at tro, at et bundkort skal melde fejl ved
manglende CPU!
Jeg har mødt adskillige "teknikere", som ikke burde have lov til at
fejlfinde på PC'ere, da de netop har troet det. "Teknikere" som vel at mærke
arbejder i PC-forretninger.
Men hvad fanden, de fleste er jo også kun lige blevet færdige med
folkeskolen, så det er vel, hvad man kunne forvente!

> > Måske. Det er desværre ikke muligt for mig at konstatere 100% uden at
have
> > set CPU'en/PC'eren.
> > Hvis du har mulighed for det, så levér PC'eren ind til reparation dér
hvor
> > du evt. har købt den. Det burde ikke tage mere end nogle få minutter at
> > finde fejlen.
>
> Hmm....120 Kr. til busbillet, 300-400 Kr. til en tekniker inden han gider
at
> spørge hvad han skal hjælpe med, plus en dags slid, for at konstatere det
> som jeg allerede har en anelse om...... No way, så kan jeg ligeså godt
købe
> en ny CPU, om ikke andet så ligger den da til en anden god gang, hvis det
> skulle vise sig at være noget andet der er galt !!
>

Undskyld, det var bare et forslag!

>
> By the way, tak til Morten for linket til "Bioscentral", det kan absolut
> være nyttigt i fremtiden
>

Old news!

Mvh
AJC.




Dorthe Rysz (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Dorthe Rysz


Dato : 01-08-02 05:45

> Undskyld, jeg kan godt se at jeg måske lød lidt for hård, men jeg ville
bare
> pointere, at det er en fejl at tro, at et bundkort skal melde fejl ved
> manglende CPU!

Undskyldning accepteret

Nu har jeg ihvertfald bestilt en ny CPU, så må jeg jo vente og se hvad der
er galt !

Hvad er forresten det bedste program til hardware monitoring af CPU og MB,
bare så jeg ikke laver det samme nummer igen, hvis det er årsagen til mine
kvaler ?

Jan Rysz



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408911
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste