Fejl på netkort eller ??
Fra : Dyl

Dato : 31-07-02 12:16

Jeg kan ikke komme på Nettet (TDC ADSL, Win XP, Cisco Router).

Når jeg i komandopromten skriver IPCONFIG får jeg meddelelsen "Mediet
afbrudt". Betyder det at netkortet er defekt ??

Jeg er ikke nogen haj (!) men når jeg eksempelvis tager netværksstikket ud
fra en pc på arbejdet og skriver det samme får jeg ved samme komando
meddelelsen "Kabelforbindelse afbrudt".

Jeg har også prøvet at bruge min ISDN-forbindelse men får stadigvæk at vide,
at jeg ikke har sat kablet i og det samme sker hvis jeg prøver at flytte
kablet på Routeren til én af de 3 andre porte... ?

Jeg har ikke rodet med nogen ting, de- eller aktiveret forbindelser e.l.
eller andet der kunne spille en rolle. Faktisk endte mit desperate forsøg i
går ud med, at jeg formaterede maskinen da jeg var bange for vira

Men, lyder det som netværkskortet er i stykker ? Hvordan kan jeg evt. tjekke
det ud over at sætte en anden PC til som jeg ved der virker *S* ?

På forhånd tak.

/Bjarne

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 31-07-02 23:13

"Dyl" <dyl@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tjekke
> det ud over at sætte en anden PC til som jeg ved der virker *S* ?

Jeg har lige været udsat for det samme, godt kun med almindelig Adsl, (altså
kun en pc). Der var fejl på TDC's opsætning. Da det blev rettet kørte det
perfekt.
Så mit forslag er at kontakte TDC' s netværksafeling og få tjekket
forbindelsen. Det kan du gøre på hotlinen.
M.v.h.
Ernst A.

Fra : Søren Lundfald

Dato : 01-08-02 12:37

> [...]
>
> Når jeg i komandopromten skriver IPCONFIG får jeg meddelelsen "Mediet
> afbrudt". Betyder det at netkortet er defekt ??

Prøv at se om du har kommet til at deaktivere netkortet under
"Netværksforbindelser"
Søren Lundfald

At a bus station the bus stops
At the train station the train stops
At my work I have a workstation

Fra : Dyl

Dato : 01-08-02 14:22

Netværksforbindelse har hele tiden været aktiveret og jeg prøvede endda at
"Reparer forbindelse" uden held. Har talt med hotline som godt kan pinge mit
ADSL modem....

Andre forslag ??

/Bjarne

<snip>
> Prøv at se om du har kommet til at deaktivere netkortet under
> "Netværksforbindelser"
</snip>

Fra : ebbe

Dato : 02-08-02 14:07

> [...]
> "Reparer forbindelse" uden held. Har talt med hotline som godt kan pinge

For mig lyder det mest af alt som et defekt kabel (eller et af stikkene i
netkort eller router). Tror du er nødt til at aliere dig med en med en
flytbar pc, hvis det ikke hjælper at skifte kablet.

vær hilset
ebbe